شناسهٔ خبر: 89377 - سرویس جاده‌ای

معاون وزیر راه و شهرسازی عنوان کرد:

ضرورت توجه بیشتر به سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در حوزه منابع انسانی

جلسه معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی گفت: سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای با برخورداری از ۲۲ هزار پرسنل و نیروی انسانی که ۱۳ هزار نفر آن را نیروهای راهداری تشکیل داده‌اند، نیازمند توجه بیشتر و کمک به تعیین تکلیف وضعیت آن‌ها است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، جلسه اعضای هیئت مرکزی گزینش وزارت راه و شهرسازی با ریاست و اعضای هسته گزینش سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با حضور نعمت اله ترکی معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی، عبدالهاشم حسن نیا معاون وزیر و و رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، داریوش امانی قائم‌مقام ریاست و جمعی از مدیران این سازمان برگزار شد.

عبدالهاشم حسن نیا در ابتدای این نشست ضمن عرض تبریک به مناسبت فرا رسیدن سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی اظهار داشت: سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در راستای سیاستگذاری ها و اهداف وزارت راه و شهرسازی تلاش می کند تا  پرورش نیروهای کارآمد و متدین برای خدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی را به نحو احسن انجام دهد.

نعمت اله ترکی در این نشست ضمن تبریک و تهنیت به مناسبت فرارسیدن ایام‌الله دهه فجر و چهل و یکمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، با توجه به ساخت و نگهداری ۲۳۰ هزار کیلومتر انواع راه، ۲۴۰۰ کیلومتر آزادراه، ۱۷ هزار کیلومتر بزرگراه و ۸۸ هزار کیلومتر راه روستایی، عملکرد وزارت راه و شهرسازی در حوزه راهسازی و نگهداری شبکه جاده‌ای پس از انقلاب را بی‌نظیر توصیف کرد.

تلاش‌های شبانه‌روزی راهداران و رانندگان بر هیچ کس پوشیده نیست
وی با بیان اینکه «تلاش‌های راهداران و رانندگان ناوگان حمل‌ونقل عمومی برون شهری مورد توجه مقام عالی وزارت و مسئولان وزارت راه و شهرسازی قرار دارد»، افزود: گستره اقدامات بخش راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای به گونه‌ای است که تلاش رانندگان ناوگان باری و مسافری به عنوان امانت‌داران جان و مال هم‌وطنان، همچنین فعالیت‌های شبانه‌روزی حوزه راهداری طی فصول سرما و گرما بر چشم هیچ یک از کاربران جاده‌ها پوشیده نیست.

ترکی ضمن تبیین اهداف و آسیب‌شناسی گزینش در سازمان‌ها و ویژگی‌های یک گزینش موفق، از تدابیر رئیس سازمان، قائم‌مقام ریاست و مدیر کل هسته مرکزی گزینش سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای قدردانی و بر حفظ و تکرار رتبه برتر این سازمان در بین هسته‌های گزینش سازمان‌ها تاکید کرد.

هاشمی نیا مدیرکل دبیرخانه هیئت مرکزی گزینش وزارت راه و شهرسازی نیز با اشاره به کسب رتبه برتر هسته گزینش سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در سال ۹۹ به خاطر خدمات ارائه شده از زحمات و تلاش‌های انجام‌شده توسط اعضای آن تقدیر و تشکر کرد.

در ادامه داریوش امانی قائم‌مقام ریاست سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با اشاره به انتقال ۱۸ هزار پرسنل بخش راهداری از ادارات کل راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: به رغم اینکه انتظار می‌رفت امکانات همراه این تعداد پرسنل منتقل شود، اما با همت و غیرت کارکنان این سازمان کوچک‌ترین خللی در اجرای طرح‌ها و برنامه‌ها وارد نشد.

۵۲۰۰ میلیارد تومان پروژه راهداری و راه روستایی در کشور فعال هستند

وی یادآور شد: در حال حاضر پروژه‌های راهداری و راه روستایی با ارزش ۵۲۰۰ میلیارد تومان فعال هستند و هفته گذشته در قالب طرح نوسازی سواری کرایه بین شهری ۴۵۰ دستگاه سواری به متقاضیان تحویل شد که ۷۰ درصد کل ارزش هر دستگاه سواری را سازمان از محل منابع داخلی با تسهیلات ۴ درصد تأمین کرده است.

این مقام مسئول در سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای افزود: با توجه به اینکه ۹۵ درصد حمل‌ونقل کشور از طریق ناوگان حمل‌ونقل جاده‌ای انجام می‌شود و بالغ بر ۶۵۰۰ شرکت حمل‌ونقل کالای داخلی و بین‌المللی در کشور فعال هستند، طی سال جاری دو توافقنامه در قالب طرح نوسازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی بار شامل تولید ۱۰۰۰ دستگاه با ایران‌خودرو و ۵۰۰۰ دستگاه با شرکت ماموت به امضا رسید.

قائم‌مقام ریاست سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای ضمن ابراز تأسف و تأثر بابت اینکه سالانه نزدیک به ۳۰ راهدار خدوم و جوان، جان خود را حین خدمت از دست می‌دهند، گفت: سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در حال پیگیری است تا این عزیزان شهید خدمت محسوب شوند.

پرونده های پرسنلی گزینش سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای الکترونیکی شد
در ادامه این نشست ایرج بیگدلی مدیرکل هسته گزینش سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای به ارائه گزارش عملکرد هسته گزینش این سازمان در سال ۱۳۹۹ و تشریح اقدامات نوآورانه همچون استفاده از فناوری های نوین و الکترونیکی پرونده های پرسنلی گزینش با نظر مساعد ریاست سازمان در راستای تسریع اقدامات نسبت به حجم انبوه پرونده‌ها و نامه‌ها در این سازمان پرداخت که مورد توجه معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت راه و شهرسازی قرار گرفت.

در ادامه رضا اکبری عضو هیئت عامل سازمان، علی‌اکبر آشوری و عباسعلی مرادی به بیان نقطه نظرات خود پرداختند و خواستار اعمال تغییر، تحول و بروز رسانی در فرایندها و رویه‌های گزینش شدند که از سوی هاشمی نیا، جعفر زاده امین‌آبادی و خسروی اعضای هیئت مرکزی گزینش وزارت راه و شهرسازی مورد توجه قرار گرفت و مقرر شد در قالب طرح پیشنهادی به این هیئت ارائه و در صورت تأیید به شکل پایلوت اجرایی شود.