شناسهٔ خبر: 89407 - سرویس استان‌ها

رئیس اداره حمل و نقل کالا اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان خبر داد:

پوشش مکانی ۱۰۰درصدی نرخ حمل کالا در لرستان/ ثبت بیش از ۲۰میلیون رکورد نرخ در سامانه مدیریت و کنترل بارنامه

78965.jpg رئیس اداره حمل و نقل کالا اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان لرستان گفت: این استان با پوشش مکانی ۱۰۰درصدی نرخ حمل کالا و ثبت بیش از ۲۰ میلیون رکورد نرخ در سامانه مدیریت و کنترل بارنامه جزو استان های برتر کشور است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، رضا عبدی رئیس اداره حمل و نقل کالا اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان با تبریک ایام ا... دهه فجر و چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت: در حالی که سال ۹۶ تنها ۴۸ هزار رکورد نرخ حمل استان در سامانه مدیریت و کنترل بارنامه به ثبت رسیده بود و پوشش مکانی بارنامه نیز ۳۴ درصد بود با برنامه ریزی های انجام گرفته در سه سال اخیر موفق شدیم رکورد نرخ را به ۲۰ میلیون و پوشش مکانی بارنامه را به ۱۰۰ درصد افزایش دهیم که از این نظر جزو استان های برتر کشور هستیم.

وی به تمرکز برنامه های اداره حمل و نقل کالا بر ۴ هدف اساسی در سال ۹۹ اشاره کرد و گفت: در این راستا و برمبنای اهداف افزایش پوشش بارنامه، افزایش تناژ جابجایی کالا، افزایش درآمدهای سازمان از محل اخذ عوارض جابجایی کالا و کمک به ایجاد رقابت سالم در عرصه حمل و نقل کالا، ۱۵برنامه شاخص تعریف شد که درپی آن به موفقیت های یادشده دست یافتیم.

عبدی صدور و نظارت بر مجوزها و مدارک حمل و نقلی و شغلی رانندگان با هدف کمی ۱۸ هزار و ۵۰۰ راننده، نظارت بر صدور پروانه تاسیس و فعالیت شرکت‌ها و موسسات حمل و نقل، بازدیدهای میدانی، کنترل اطلاعات شرکت‌ها، پیگیری سهمیه سوخت ناوگان، شناسایی و معرفی شرکت ها و رانندگان متخلف به کمیسیون‌ها و افتتاح و بهره برداری از مکان فعالیت شرکت های حمل و نقل خرم آباد و ازنا را از برنامه های اداره حمل و نقل کالا در راستای نیل به این اهداف در دوماهه پایانی سال ۹۹ برشمرد‌.

وی از تهیه بانک اطلاعاتی شرکت های حمل و نقل کالا خبر داد و افزود: بنا به تاکید رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای و ضوابط موجود برای اولین بار در استان نسبت به تهیه بانک اطلاعاتی شرکت های حمل و نقل براساس ضوابط زمان تاسیس اقدام شد که درنتیجه آن ۷۱ شرکت برخوردار از ناوگان ملکی و مستحدثات، فاقد مشکل شناخته شدند، ۱۷ شرکت به دلیل عدم احراز شرایط غیرفعال، به ۳ شرکت مهلت داده شد تا پایان سال نواقص را برطرف کنند و ۳ شرکت نیز به دلیل نداشتن ضوابط و گذشت ۲ سال از عدم فعالیت آن ها تعطیل و پروانه آن ها ابطال شد.

رئیس اداره حمل و نقل کالا اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای لرستان با بیان اینکه لرستان از استان های شاخص در اجرا و همسان سازی نرخ حمل بار براساس تن_کیلومتر است، گفت: از ابتدای اجرای این طرح جزو معدود استان های موفق در پیاده سازی فرمول تن _ کیلومتر و همسان سازی و واقعی سازی نرخ بودیم و در هماهنگی با سازمان با برگزاری جلسات هم اندیشی منطقه‌ای با استان های همجوار، نرخ این استانها نیز واقعی سازی و یکسان سازی شد.

عبدی از افزایش ۱۲درصدی میزان جابجایی کالا در استان خبر داد و افزود: علیرغم شرایط اقتصادی کشور و شیوع کرونا و مشکلات ناشی از آن با برنامه‌ریزی های صورت گرفته نه تنها رکود در حوزه کالا نداشتیم بلکه با تلاش های جهادی رانندگان زحمتکش و شرکت های حمل و نقل با جابجایی چهار میلیون و ۷۹۲هزار و ۷۲۸ تن کالا در قالب ۳۵۳هزار و ۹۹۹فقره بارنامه در ۱۰ ماهه ۹۹ در مقایسه با مدت مشابه سال قبل با چهار میلیون و ۲۸۳هزار و ۱۹ تن کالا و صدور ۳۳۲هزار و ۴۷۰فقره بارنامه از نظر تناژ جابجا شده کالا ۱۲درصد و به لحاظ صدور بارنامه ۶درصد افزایش ثبت شد.

وی خاطرنشان کرد: در وصول عوارض ۴درصد سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای نیز ۵۸درصد افزایش داریم به طوری که این رقم از ۱۳۰ میلیارد و ۶۴۴میلیون و ۵۴۶ هزار و ۲۱۸ریال به ۲۰۷ میلیارد و ۵۹میلیون و ۷۳۳ هزار و ۵۷۱ ریال افزایش یافته است و درصدد افزایش بیشتر این رقم تا آخر سال هستیم.

رئیس اداره حمل و نقل کالا اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای لرستان در پایان گفت: همه این موفقیت ها با راهنمایی، مدیریت مبتنی بربرنامه و هدفمند و حمایت مدیرکل، معاون حمل و نقل و سایر معاونان و همراهی روسای ادارات ستادی و شهرستانی و تلاش جهادی کارکنان و فعالان حوزه حمل و نقل کالا حاصل شده است که جا دارد از زحماتشان قدردانی کنیم.