شناسهٔ خبر: 89411 - سرویس استان‌ها

با حضور مسئولان استانی انجام گرفت

بهره برداری از دو طرح راهداریي در اقليد

بهره برداری طرح راهداری اقلید همزمان با دهه مبارک فجر انقلاب اسلامي دو طرح راهداري و حمل و نقل جاده اي شهرستان اقليد به بهره برداری رسيد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(فارس)، همزمان با دهه مبارک فجر انقلاب اسلامي دو  طرح راهداري و حمل و نقل جاده اي شهرستان اقليد با حضور  رضايي معاون هماهنگي امور عمراني استانداري فارس، سياهپور مديركل راهداري و حمل و نقل جاده اي استان و جمعي از مديران و مسئولان استاني و شهرستانی به بهره برداري رسيد.

 در سومین روز از دهه فجر دو طرح  احداث پل ۴ دهانه ۴ متري در محور ورودي اقليد و بهسازي و روكش آسفالت محور سده-درودزن با حضور مسئولان به بهره برداري رسيد.

 عليرضا سياهپور در خصوص طرح احداث پل ورودي اقليد گفت: احداث پل در محور اقليد-سورمق و در ابتداي ورودي اقليد واقع است كه بر اثر سيلاب پل قديمي تخريب شده و پل جديد علاوه بر ايجاد ترافيك روان، با اصلاح قوس باعث ارتقاي ايمني نيز شده است و اين پروژه از سال ۱۳۹۸  آغاز و اكنون همزمان با دهه مبارك فجر به بهره برداري مي رسد.

وي افزود: اين پل داراي ۴ دهانه ۴متري، ارتفاع ۴ متر و طول ۳۷ متر (دستک  های پل ۴ عدد جمعاً بطول ۶۵ متر) است و هزينه اجراي آن بالغ بر ۴۹ ميليارد ريال است.

مديركل راهداري و حمل و نقل جاده اي فارس ضمن اشاره به طرح بهسازي رويه راه ها در سال ۹۹ گفت: ۳طرح بهسازي و روكش آسفالت در دهه فجر سال جاري (در سطح شهرستان اقليد) به بهره برداري رسيده است كه طرح بهسازي و روكش آسفالت محور سده-درودزن(سه راهي دهنو-گردنه چاهو) به طول ۱۴ كيلومتر و حجم آسفالت ۱۴هزارتن با اعتباري بالغ بر ۷۰ ميليارد ريال انجام می گیرد. 

این گزارش حاکی از آن است که در دهه مبارک فجر سال جاری ۴۴ پروژه راهداری فارس با اعتباری بالغ بر ۸۳۶ میلیارد ریال به بهره برداری می رسد.