شناسهٔ خبر: 89491 - سرویس مسکن و شهرسازی

افتتاح‌های بنیاد مسکن در دهه فجر در گفت‌وگو با معاون بنیاد اعلام شد

بیش از ۷۳۰ پروژه بهسازی و ایمن‌سازی محیط روستایی در ۳۱ استان افتتاح می‌شود/اجرای طرح هادی در حدود ۵۲ درصد روستاهای کشور

محمد رضا شاملو معاون عمران روستایی بنیاد مسکن از افتتاح ۷۳۰ پروژه بهسازی و ایمن‌سازی محیط روستایی در ۳۱ استان کشور در دهه فجر امسال خبر داد.

محمدرضا شاملو معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، فعالیت‌های آن بنیاد را  در خصوص تکمیل طرح  هادی و بازنگری آن‌ها و همچنین افتتاح‌هایی که در دهه فجر انجام می‌شود، برشمرد.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: برای دهه فجر امسال در ۳۱ استان کشور بیش از ۷۳۰ پروژه بهسازی و ایمن‌سازی محیط روستایی افتتاح خواهد شد که اعتبارات این پروژه‌ها در حدود ۴۰۰ میلیاردتومان است.

شاملو  در خصوص تهیه طرح هادی روستایی نیز یادآور شد: برای ۳۹ هزار و ۲۳۳ روستا به میزان ۹۹ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار طرح هادی تهیه شده است که تمامی فعالیت‌های ساخت و ساز در روستاها در چارچوب مصوبه‌های طرح هادی انجام می‌شود.

وی افزود: برای تعدادی از روستاها نیز دوره طرح هادی که دوره‌ای ۱۰ ساله است به اتمام رسید که تا نیمه اول سال‌جاری طرح هادی ۱۰ هزار و ۳۳۴ روستا موردبازنگری قرار گرفت.

معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی توضیح داد: اجرای طرح هادی روستایی در ۲۰هزار و ۹۷ روستا یعنی حدود ۵۲ درصد از روستاها اجرایی شده که البته برای شبکه معابر اصلی و بر اساس اعتبار و وظایفی که بنیاد در این خصوص دارد کارهای انجام شده است.