شناسهٔ خبر: 89532 - سرویس هواشناسی

رئیس سازمان هواشناسی در گفت و گو با عضو کمیسیون برنامه و بودجه عنوان کرد

سازمان هواشناسی نیازمند حمایت و پشتیبانی به موقع مجلسی‌ها

سحر تاجبخش مسلمان نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات با سحر تاج‌بخش معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان هواشناسی کشور دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از سازمان هواشناسی، جبار کوچکی‌نژاد نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با تقدیر از خدمات هواشناسی استان طی سال‌های اخیر، خواستار توجه ویژه سازمان هواشناسی در تخصیص اعتبارات ملی به هواشناسی استان گیلان شد.

نماینده مردم رشت بیان کرد نگهداری و پشتیبانی از ایستگاه‌های هواشناسی، ابزار دقیق و حساس بودن سنسورهای هواشناسی، وجود بانک سنسور و قطعات جایگزین، تأمین سیستم‌های حفاظت فیزیکی و الکتریکی و ایجاد بسترهای ارتباطی برای انتقال داده‌ها ضروری بوده، که به پشتیبانی مشترک و تأمین اعتبار از طریق منابع ملی و استانی نیاز است.

راه‌اندازی سامانه پیش‌بینی و هشدار پدیده‌های مخرب جوی استان همچون بارش‌های شدید، سیل، سرمازدگی و توفان‌های تندری و تگرگ و نیز توسعه شبکه‌ ایستگاه‌های ویژه دریایی، جاده‌ای و کوهستانی و … از دیگر مواردی بود که نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی در دیدار با رئیس سازمان هواشناسی کشور بر آن تأکید کرد.

محمد دادرس مدیرکل هواشناسی استان گیلان نیز با اشاره به پروژه‌های نیمه تمام قابل افتتاح در دولت تدبیر و امید گفت: سامانه جامع خودکار فرودگاهی رشت (CAT۱) تکمیل و ارتقاء یافته و آماده بهره‌برداری است.

احداث ایستگاه‌های اقلیم شناسی حیران آستارا و ماسال، ایستگاه خودکار جاده‌ای لاریخانی در مسیر سیاهکل به دیلمان، احداث دو ایستگاه بادسنجی در بندر آستارا و ساحل لیسار تالش و نیز برقراری بستر ارتباطی نورنتا برای ایستگاه‌های خودکار سینوپتیک و اقلیم‌شناسی از دیگر مواردی بوده که ایشان به آنها اشاره داشته که با تأمین و ترمیم اعتبار مناسب به زودی بهره‌برداری از آن‌ها امکانپذیر خواهد بود.

در ادامه  تاج‌بخش با توجه به اهمیت پیش‌بینی‌های هواشناسی در جلوگیری از بروز بحران‌های ناشی از پدیده‌های حدی، سازمان هواشناسی را نیازمند به روز نمودن تجهیزات و امکانات جدید دانست و در همین راستا ابتدا از توجه مسئولین استان گیلان به ویژه نماینده مردم شهرستان رشت در مجلس شورای اسلامی به دلیل نگاه ویژه به سازمان هواشناسی تقدیر و تشکر کرد و حمایت و پشتیبانی به موقع و مناسب نمایندگان محترم مردم در مجلس شورای اسلامی به ویژه ایشان را در تصویب طرح‌ها و برنامه‌های سازمان هواشناسی کشور (سطح ملی و استانی) را خواستار شد.

در پایان، نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون برنامه و بودجه با تقدیر از فعالیت و اقدامات به‌موقع و پیشگیرانه سازمان هواشناسی کشور و استان، نسبت به جلب حمایت مجمع نمایندگان استان گیلان و سایر نمایندگان مجلس شورای اسلامی از طرح‌ها و برنامه‌های بودجه‌ای سازمان هواشناسی و با پیگیری سازمان نسبت به لحاظ نمودن آنها در قالب احکامی مشخص در برنامه‌های بودجه‌ای کشور قول مساعد داد.