شناسهٔ خبر: 89539 - سرویس وزارتی

صورت جلسه جلسه ۵۵ ستاد ملی مدیریت کرونا ابلاغ شد

قدردانی از اقدامات وزارت راه و شهرسازی در مبارزه با کرونا/ شرایط بازگشت مسافران از کشورهای پرخطر مهیا می‌شود

جلسه ستاد ملی مبارزه با کرونا با حضور رییس جمهور و وزیر راه و شهرسازی صورتجلسه پنجاه و پنجمین جلسه ستاد ملی مدیریت کرونا که در تاریخ یازدهم بهمن ماه برگزار شد، برای پیگیری، نظارت و اجرا به دستگاه‌های عضو ابلاغ شد. 

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، دفتر ریاست جمهوری، صورتجلسه پنجاه و پنجمین جلسه ستاد ملی مدیریت کرونا را برای پیگیری، نظارت و اجرا به دستگاه‌های عضو ابلاغ کرد.

در بخشی از این صورتجلسه با اشاره به اینکه در حمل و نقل عمومی، جاده‌ای، ریلی، هوایی و دریایی وضعیت بسیار خوبی داریم، از همت وزارت راه و شهرسازی برای سامان بخشی به این حوزه ها و اقدامات انجام شده قدردانی شده است.

در بخش دیگری از این صورت جلسه نیز آمده است:

"از ابتدای طرح تاکنون کل تصادفات به میزان ۳۰ درصد و تعداد جانباختگان ۲۴ درصد و تعداد مجروحان ۲۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش یافته است. مبدا تردد ۲۵ درصد پلاک های مشاهده شده در جاده‌های مواصلاتی مربوط به استان‌های تهران، البرز است. معادل ۵۴ درصد پلاک‌های غیربومی مشاهده شده در استان مازندران و ۴۷ درصد در استان گیلان مربوط به استان‌های تهران و البرز است.

تعیین ضوابط بهداشتی و مراقبتی برای مسافران ورودی از کشورهای پرخطر از مصوبات این جلسه بوده که مشروح آن به شرح ذیل است:
"با توجه به اینکه تعدادی از ایرانیان مقیم انگلستان درخواست بازگشت به کشور را داشته و با مراجعه به دفاتر نمایندگی به صورت مستمر خواستار تعیین تکلیف هستند، با عنایت به جهش ویروس در آن کشور و کشورهای پرخطر و نگرانی‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در این زمینه مقرر شد ضوابط و شرایط بازگشت این افراد از سوی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی تهیه و از طریق قرارگاه عملیاتی ابلاغ و با هماهنگی وزارتخانه‌های امور خارجه و راه و شهرسازی شرایط بازگشت آنها مهیا شود."