شناسهٔ خبر: 89651 - سرویس هوایی

مديرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران عنوان کرد:

نقش‌آفرینی فرودگاه کرمان به‌عنوان هاب جنوب شرق کشور/ افتتاح ترمینال داخلی به مساحت ۷ هزار و ۸۰۰ مترمربع/ افزایش ۱۰۰ درصدی اعزام و پذیرش مسافر در فرودگاه کرمان

امیرمکری مديرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوايی ايران طی مراسم افتتاح ترمینال داخلی فرودگاه کرمان اظهار کرد که با بهره بر داری از این ترمینال بیش از ۱۰۰ درصد اعزام و پذیرش مسافر در این فرودگاه افزایش خواهد یافت. 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سیاوش امیرمکری، مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران طی مراسم افتتاح پروژه‌های توسعه‌ای در فرودگاه کرمان که با حضور وزیر راه و شهرسازی به مناسبت ایام دهه فجر برگزار شد، اظهار کرد: کرمان پهناورترین استان کشور است که با دارا بودن رتبه نخست صادرات غیرنفتی، رتبه نخست ثبت هفت اثر در میراث جهانی یونسکو و داشتن رتبه سوم توسعه‌یافتگی در کشور با جاذبه‌های متنوع گردشگری، تاریخی و زیرساخت‌های صنعتی، معدنی و کشاورزی به مقصد گردشگران داخلی و خارجی و فعالان اقتصادی تبدیل شده است.

وی گفت: اداره کل فرودگاه‌های استان کرمان با مدیریت و راهبری پنج فرودگاه که سه فرودگاه در مناطق ویژه اقتصادی ارگ جدید بم، سیرجان و رفسنجان هستند و دو فرودگاه دیگر که در جیرفت و کرمان قرار دارند، ظرفیت اعزام و پذیرش دو میلیون مسافر در سال را فراهم کرده است و سالانه حدود یک‌میلیون مسافر از فرودگاه کرمان اعزام و پذیرش می‌شود.

امیرمکری بابیان اینکه دهه فجر امسال در فرودگاه‌های مهرآباد، آبادان و جهرم به مناسبت دهه فجر پروژه‌هایی افتتاح شده است، گفت: این طرح‌ها به همراه پروژه‌های فرودگاه کرمان ۸ هزار میلیارد ریال ارزش دارد که سهم طرح‌های افتتاحی فرودگاه کرمان حدود ۳ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال است.

وی در معرفی پروژه‌های افتتاحی فرودگاه کرمان عنوان کرد: یکی از این طرح‌ها، افتتاح باند اصلی به طول ۳ هزار و ۸۴۰ متر و عرض ۴۵ متر و مقاومت باند (PCN) ۷۱ است که امکان پذیرش هواپیماهای ایرباس ۳۰۰-۶۰۰ را فراهم می‌کند و با افتتاح آن، باند قدیم به‌عنوان تاکسی ایر و نیز باند اضطراری مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: ترمینال داخلی به مساحت ۷ هزار و ۸۰۰ مترمربع همراه با ساختمان‌های جانبی که ظرفیت اعزام و پذیرش سالانه را به یک‌میلیون و ۱۰۰ هزار نفر می‌رساند که به این ترتیب بیش از ۱۰۰ درصد اعزام و پذیرش مسافر را افزایش خواهد داد و همچنین محوطه‌سازی جبهه زمینی به مساحت ۴۵ هزار مترمربع با ظرفیت ۵۴۰ دستگاه خودروی سواری از دیگر پروژه‌هاست.

امیرمکری همچنین به نصب سامانه DVOR/DME  در فرودگاه‌های کرمان و سیرجان و خریداری تجهیزات ماشین‌آلات فرودگاه کرمان به مبلغ یک هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال اشاره کرد.

وی گفت: ارزش مجموع پروژه‌های اجرایی فرودگاه کرمان طی دو سال گذشته بالغ بر ۴ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال است که از محل اعتبار شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران تأمین شده است.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی با تأکید بر اینکه پروژه‌های فرودگاه کرمان متناسب با وسعت و حجم عملیات اجرایی، سریع‌ترین طرح‌های فرودگاهی هستند، از حمایت‌های وزیر راه و شهرسازی و نیز تلاش‌های پیمانکار و مشاور طرح و نیز مدیرکل فرودگاه‌های کرمان قدردانی کرد.

به گفته وی، امروز فرودگاه کرمان می‌تواند به عنوان هاب جنوب شرق کشور برای برقراری پروازهای بین‌المللی منطقه‌ای و استانی بیش‌ازپیش نقش‌آفرینی کند.