شناسهٔ خبر: 89660 - سرویس استان‌ها

مدیر کل راه و شهرسازی استان خبر داد:

بهره‌برداری از سامانه‌های شفاف‌سازی و خدمات الکترونیک در حوزه شهری و روستایی استان تهران

جلسه مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران از بهره برداری سه سامانه ثبت و رصد پروژه های عمرانی شهری و روستایی و ثبت درخواست روستاییان استان تهران خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، خلیل محبت خواه اظهارداشت: سه سامانه سیستم خدمات فنی و مهندسی روستایی، داشبورد مدیریتی سامانه ارجاع مهندسی در دفاتر نمایندگی استان تهران  و سامانه مدیریت و کنترل پروژه‌های عمرانی استان، در محل استانداری تهران و با حضور مدیر کل بنیاد مسکن و رییس سازمان نظام مهندسی استان و معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری به بهره برداری رسید.

وی گفت: بهره‌برداری از این سه سامانه خدمات الکترونیک علاوه بر خدمات‌رسانی سریع و شفاف به شهروندان باعث شفافیت در هزینه پروژه‌های عمرانی شده و از ایجاد هر گونه فساد جلوگیری می‌کند.

محبت‌خواه افزود: بهره‌برداری از سامانه‌های جدید اداره کل بنیاد مسکن و نظام مهندسی استان تهران باعث سامان‌بخشی به شرایط ساخت و ساز شهری در تهران شده و از آشفتگی حوزه‌های مهندسی و شهرسازی و معماری خواهد کاست.  

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران با اشاره به بند ۲ قانون نظام مهندسی ساختمان گفت: احیاء و گسترش معماری ایرانی – اسلامی مصوب قوانین نظام مهندسی است و در حال حاضر وضعیت موجود در این زمینه رضایت بخش نیست.

این مقام مسئول در ادامه توضیح داد: با بهره‌برداری از سامانه‌های الکترونیک جدید میزان پیشرفت، هزینه کرد و آخرین وضعیت و مشکلات پروژه‌های عمرانی و ساختمانی در سطح استان در کنار ارزیابی کیفی پیمانکاران رصد می‌شود.

محبت‌خواه با تقدیر از طراحی و اجرای سامانه‌های مذکور توسط اداره کل بنیاد مسکن و نظام مهندسی استان تهران گفت: روستاییان از این پس می‌توانند برای تمام خدمات مورد نیاز فنی و مهندسی خود بدون مراجعه به بنیاد مسکن به صورت برخط از این خدمات بهره‌مند شوند و تمام خدمات مورد نیاز روستاییان در این سامانه پیش بینی شده است.  

محبت خواه خط حرکت سیستم خدمات الکترونیک در حوزه شهری و روستایی استان تهران را حرکت در مسیر توسعه برشمرد و گفت: در صدد هستیم تا ارائه خدمات الکترونیک، دسترسی شهروندان به خدمات و شفاف سازی را در سال ۱۴۰۰ نیز ادامه بدهیم.

وی در خصوص "داشبورد مدیریتی سامانه ارجاع مهندسی "در دفاتر نمایندگی استان تهران نیز گف : باید دفاتر نمایندگی سازمان نظام مهندسی استان با شهرداری‌های شهرهای استان تهران در تعامل باشند و به این صورت شفاف سازی در ارجاع پرونده‌های نظام مهندسی انجام خواهد پذیرفت، اما نکته قابل توجه این است که در حوزه شهرداری تهران باید این سامانه اجرایی و عملیاتی شود تا با یک سیستم یکپارچه ارجاع کار عملکرد شهرداری‌ها و ناظرین حقیقی و حقوقی مشخص شده و قابل رصد کردن، ارزیابی و کنترل باشد که در این زمینه استاندار و شهردار تهران می‌توانند به روند صحیح‌تر خدمت‌رسانی الکترونیک به تمامی شهروندان کمک کنند.