شناسهٔ خبر: 89675 - سرویس استان‌ها

همزمان با دهه فجر انجام شد

افتتاح ۱۷ پروژه راهداری و حمل و نقل جاده ای در جنوب سیستان و بلوچستان

دهه فجر.jpg مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب استان سیستان و بلوچستان از بهره برداری ۱۷ پروژه با اعتبار ۷۰۴ هزار و ۳۱۰ میلیون ریال همزمان با چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در حوزه تحت پوشش این اداره کل خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (ایرانشهر) جلال الدین قادری، راه ها را از زیر ساخت های مهم توسعه عنوان کرد و افزود: پل ملوران و پل ورودی شهرستان نیکشهر، مرکز معاینه فنی خودروهای سنگین در شهرستان ایرانشهر و آسفالت‌ حفاظتی (فوگسیل) کمربندی شمالی شهرستان از مهمترین پروژه های دهه فجر در حوزه تحت پوشش این اداره کل بود که توسط استاندار به بهره برداری رسید.
وی افزود: همچنین همزمان با ایام الله پروژه ایمنی و روشنایی نقطه پر حادثه تقاطع اسپکه_ سرمیچ و روکش آسفالت راه روستایی توکلی _آبرین _کلگک _بگ نیز از دیگر طرح های افتتاح شده این اداره کل در دهه فجر بود که در آن مسوولان محلی حضور داشتند.
مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب استان سیستان و بلوچستان همچنین از آغاز عملیات ساخت ۱۲ پروژه عمرانی همزمان با دهه فجر در حوزه تحت پوشش این اداره کل خبر داد و افزود: برای راه اندازی این پروژه ها افزون بر ۱۶۱ میلیارد تومان اعتبار پیش بینی شده است.
گفتنی است بیش از ۱۲هزار کیلومتر طول راه های تحت پوشش اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب استان سیستان و بلوچستان(ایرانشهر) است که شامل هزار و ۴۰ کیلومتر آن طول راه اصلی، ۲ هزار۶۶۳ کیلومتر راه فرعی و ۸ هزار و ۶۳۲ کیلومتر راه روستایی و ۵۹ کیلومتر بزرگراه می شود.
این اداره کل ۱۱ شهرستان جنوبی در جنوب سیستان و بلوچستان را تحت پوشش دارد که ۱۳ اداره راهداری، ۱۰ راهدارخانه و ۲‌ پایانه مرزی زیر نظر آن فعالیت می کنند.