شناسهٔ خبر: 89710 - سرویس ریلی

مدیرعامل شرکت راه‌آهن در سیزدهمین سه‌شنبه‌های ریلی:

بهره‌وری حداکثری با اقدامات جهادی محقق می‌شود

رسولی مدیرعامل راه آهن گفت: بایستی با اقدامات جهادی، بهره‌وری امکانات و سرمایه‌های راه آهن را به حداکثر برسانیم.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سعید رسولی، مدیرعامل شرکت راه آهن در سیزدهمین سه‌شنبه‌های ریلی با طعم فناوری با تبریک دهه فجر و آرزوی سلامتی برای همکاران و خانواده‌های آنان گفت: پایه و اساس حمل‌ونقل ریلی، ایمنی است و این موضوع، بسیار مهم و جدی است.

وی افزود: زمانی که کاری به‌صورت جهادی انجام می‌شود به سرعت، ارزش افزوده تولید می‌کند و ما نیز بایستی با اقدامات جهادی، بهره‌وری امکانات و سرمایه‌های راه‌آهن را به حداکثر برسانیم.
معاون وزیر راه با اشاره به بازگشت شرکت خدمات مهندسی خط و ابنیه فنی راه‌آهن (تراورس) به شرکت راه‌آهن ادامه داد: پیش از این نیز این شرکت را از خانواده راه‌آهن می‌دانستیم و طی دو سال گذشته تمام سعی خود را کرده‌ایم تا مسائل مختلف مربوط به این شرکت را حل کنیم و پس‌ازاین نیز، با قدرت هر چه بیشتر این راه را دنبال خواهیم کرد.
به گفته رسولی، بزرگ‌ترین سرمایه برای شرکت راه‌آهن کارکنان آن هستند که دل در گرو این شرکت داشته و با علاقه‌مندی و متعهدانه وظایف خود را انجام می‌دهند.
مدیرعامل راه‌آهن ادامه داد: در راه‌آهن تجهیزات و امکانات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری زیادی داریم اما نیروی کارآزموده بزرگ‌ترین سرمایه شرکت است. در نتیجه با جدیت و برنامه‌ریزی خوبی که برای نیروی انسانی در حال انجام است قصد داریم در تراز جدیدی قرار بگیریم.
رسولی یادآور شد: دو روز قبل ۱۰۵ پروژه ریلی به ارزش ۱۴۴۵ میلیارد تومان افتتاح و پیشکش مردم ایران شد که پروژه‌های مهم و ارزنده‌ای بودند.
وی افزود: در راه‌آهن کارهای بزرگی از جمله نوسازی و بهسازی ناوگان با توان تولید داخل، افزایش خطوط ریلی و اتصال مراکز عمده بار به شبکه ریلی در حال انجام است و در مراسم دو روز پیش ۹ مرکز عمده بار توسط ۳۴.۵ کیلومتر خط فرعی به شبکه ریلی متصل شد که موجب دسترسی به ۵.۵ میلیون تن بار در سال و ۹۹ میلیارد تومان درآمد مستقیم برای شرکت راه‌آهن خواهد شد.
وی گفت: توسعه راه‌آهن علاوه بر این‌که درآمد مستقیم برای راه‌آهن دارد با کاهش مصرف سوخت و آلودگی هوا، کاهش تصادفات جاده‌ای، حمل انبوه بار در مسافت‌های طولانی، فواید اجتماعی زیادی ایجاد کرده و موجب کسب درآمد غیرمستقیم و ارزش‌افزوده برای کشور می‌شود و این نشان‌دهنده اثرگذاری پنهان حمل‌ونقل ریلی است.
رسولی ادامه داد: همچنین ایران در موقعیت استراتژیک و ژئوپلیتیک خدادادی قرار دارد که استفاده نکردن از آن کفران نعمت است به‌خصوص به این که کشورهای همسایه ایران به آب‌های آزاد دسترسی ندارند و از طریق ایران می‌توانند به آب‌های آزاد متصل شوند.
سیزدهمین رویداد سه‌شنبه‌های ریلی با طعم فناوری، امروز سه‌شنبه ۲۱ بهمن‌ماه با موضوعات «حمل ریل طویل در شبکه ریلی ایران» و «دانش فنی بازسازی ماشین‌آلات نگهداری خط» در مرکز جهادی پیشرفت راه‌آهن برگزار شد.
رویداد سه‌شنبه‌های ریلی با طعم فناوری، از طریق کانال‌های مجازی اینستاگرام و آی گپ به نشانی @RailTechnology و سامانه تلویزیون اینترنتی راه‌آهن به نشانی railtv.ir قابل مشاهده است.