شناسهٔ خبر: 89783 - سرویس مسکن و شهرسازی

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی:

اراضی آموزش و پرورش در روستاها و شهرهای کوچک سنددار می‌شوند

امضای تفاهم نامه رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در مراسم انعقاد تفاهم‌نامه سه‌جانبه بنیاد مسکن، سازمان اسناد و املاک کشور و وزارت آموزش و پرورش، گفت: ۳۸ هزار و ۵۹۷ ملک آموزش و پرورش در روستاها و شهرهای کوچک سنددار می‌شوند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، بر اساس تفاهم‌نامه سه‌جانبه‌ای که امروز ۲۵ بهمن، میان وزارت آموزش و پرورش، سازمان اسناد و املاک کشور و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی منعقد شد، اسناد مالکیت اراضی آموزش و پرورش در روستاها و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت، دارای شناسه الکترونیکی و مطابق با نقشه‌های استاندارد (کاداستر) خواهند شد.

این تفاهم‌نامه شامل سرعت‌بخشی به امر معرفی و تثبیت مالکیت دولت و مستندسازی اراضی و املاک آموزش و پرورش واقع در مناطق روستایی و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت می شود.

مطابق این تفاهم‌نامه اسناد مالکیت دفترچه‌ای و اسناد مالکیت فاقد شناسه الکترونیکی در مناطق مذکور به اسناد کاداستری (برابر نقشه‌های استاندارد کاداستر موضوع ماده ۱۱ و ۱۲ قانون جامع حدنگار کاداستر کشور مصوب سال ۱۳۹۳) تبدیل خواهد شد.

علیرضا تابش رئیس بنیادمسکن انقلاب اسلامی در مراسم انعقاد این تفاهم‌نامه با اشاره به ضرورت تسریع در شناسایی و مستندسازی املاک و اراضی متعلق به آموزش و پرورش در روستاها و شهرهای کوچک گفت: هرگونه اطاله و تعویق سنددار کردن اراضی آموزش و پرورش به زیان این دستگاه دولتی در محاکم و دعاوی حقوقی خواهد بود.

وی گفت:بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برای همکاری در اعطای شناسه الکترونیکی به اسناد مالکیت اراضی مذکور آمادگی کامل دارد، زیرا این کار عام‌المنفعه را به سود تمام مردم و نظام جمهوری اسلامی ایران می‌دانیم.

تابش گفت: برای اجرای این کارگروه ملی و کارگروه‌های استانی تشکیل خواهند شد.

وی ابراز آمادگی کرد تا برای اراضی فاقد سند به سرعت عملیات نقشه‌برداری و تطبیق آن‌ها با نقشه‌های موجود انجام شود.

گفتنی است،  ۳۸ هزار و ۵۹۷ ملک آموزش و پرورش در مناطق مذکور  فاقد سند هستند.