شناسهٔ خبر: 89827 - سرویس مسکن و شهرسازی

معاون وزیر راه و شهرسازی در سفر به آذربایجان‌شرقی خبر داد:

ورزشگاه ولایت بناب در دولت تدبیر و امید بهره‌برداری می‌شود/آغاز احداث ندامتگاه ۱۵۰۰ نفری تبریز/روند احداث بیمارستان ۱۶۰ تختی مراغه با ۸۵ درصد پیشرفت مطلوب است

بازدید از بیمارستان مراغه، ورزشگاه بناب و بیمارستان آذرشهر مدیرعامل سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسیسات عمومی و دولتی روند پروژه‌های در حال احداث استان آذربایجان شرقی را که شامل تکمیل بیمارستان ۱۶۰ تختی مراغه، وزشگاه ولایت بناب و ندامتگاه ۱۵۰۰ نفری تبریز است مثبت ارزیابی کرد.

علی نبیان معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسیسات عمومی و دولتی که امروز جهت بازدید از برخی پروژه های در حال احداث سازمان مجری به آذربایجان شرقی سفر کرده است در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی اهداف سفر خود به آن استان را برشمرد.

مدیرعامل سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسیسات عمومی و دولتی با اشاره به اینکه در سفر به آذربایجان شرقی از ندامتگاه ۱۵۰۰ نفره تبریز، استادیوم ولایت بناب و بیمارستان ۱۶۰ تختی مراغه بازدید کرده است، در بیان جزئیات هرکدام از پروژه‌هایی که توسط سازمان مجری در حال احداث است، گفت: زمین ندامتگاه تبریز اردیبهشت امسال تحویل سازمان مجری شد که مساحت آن ۱۷.۴ هکتار است و مساحت زیربنای ساختمان ندامتگاه ۱۵۰۰ نفره تبریز نیز در ۱۳ هزار و ۲۰۰  مترمربع در حال احداث است.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: احداث ندامتگاه ۱۵۰۰ نفره تبریز در طی ۱۰ ماه از زمان تحویل زمین تاکنون ۱۴ درصد پیشرفت فیزیکی دارد. این ندامتگاه شامل ۳ اندرزگاه، ساختمان‌های اداری، ساختمان ملاقات، آسایشگاه، درمانگاه و موتورخانه است.

نبیان در بیان جزئیات ورزشگاه بناب که در سفر به آذربایجان‌شرقی مورد بازدید وی و هیات همراه قرار گرفت، توضیح داد: پروژه استادیوم ولایت بناب در بودجه سال آینده جزو طرح‌های اولویت دار است و در صدد هستیم تا پایان دولت تدبیر و امید این پروژه را که هم اکنون بیش از ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد تکمیل کرده و تحویل بدهیم.

وی یادآور شد: برخی از تجهیزات وزرشگاه بناب همچون صندلی‌ها، تجهیزات موتورخانه و نورپردازی خریداری شده است. همچنین ورزشگاه ولایت بناب بعد از استادیوم یادگار امام تبریز دومین ورزشگاه بزرگ استان است.

نبیان توضیح داد: طرح توسعه بیمارستان ۱۶۰تختی مراغه که شامل ساختمان الحاقی وآموزشی است نیز مورد بازدید قرار گرفت. هم اکنون ساختمان الحاقی بیمارستان ۴۰ درصد و ساختمان آموزشی ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی افزود: با اتمام این پروژه بیمارستانی، تعداد ۷ اتاق عمل، ۳۲ اتاق مراقبت‌های ویژه، ۳۴اتاق جراحی عمومی، ۱۹تخت اورژانس و ۳۴تخت داخلی، ۲۰تخت زنان و زایمان بر فضای درمانی شهرستان افزوده می‌شود.