شناسهٔ خبر: 89918 - سرویس جاده‌ای

معاون فنی و اجرایی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خبر داد:

افتتاح ۴۲۶ پروژه سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با اعتبار بیش از ۱۱ هزار میلیارد ریال

خداداد مقبلی ۴۲۶ پروژه با اعتبار ۱۱۸۸۳ میلیارد ریال از سوی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در چهل و دومین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، خداداد مقبلی معاون فنی و اجرایی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در مراسم افتتاح ۴٢۶ پروژه این سازمان به مناسبت دهه فجر با حضور وزیر راه و شهرسازی در تشریح این پروژه‌ها گفت: بیشترین حجم عملیات انجام گرفته در پروژه های دهه فجر سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای مربوط به بهسازی و آسفالت ۱۳۵ پروژه راه اصلی و شریانی به میزان ۱۷۸۴ کیلومتر و با ۵۱۱۰ میلیارد ریال اعتبار بوده است، برای احداث، بهسازی و آسفالت ۹۵ پروژه راه روستایی به میزان ۵۰۵ کیلومتر نیز ۱۹۲۶ میلیارد ریال هزینه شده است و ۵۶ کیلومتر راه جدید شامل باند دوم، راه اصلی و فرعی با ۳۸۱ میلیارد ریال اعتبار احداث شده است.
وی افزود: همزمان با دهه مبارک فجر سال ۱۳۹۹، ۱۰۷ دستگاه پل و تقاطع غیر همسطح با ۵۲۲ میلیارد ریال اعتبار احداث شده است، چهار پروژه کمربندی و کنارگذر به طول پنج کیلومتر با صرف ۱۵۵ میلیارد ریال اعتبار و دو پروژه احداث حفاظ ایمنی در جاده‌ها به طول ۵۸ کیلومتر با ۳۶۵ میلیارد ریال اعتبار در راه‌های کشور به انجام رسیده است.
وی خاطرنشان کرد: در پروژه های دهه فجر امسال ۹۶ مورد نقاط پرحادثه در راه‌های کشور با اختصاص ۱۰۵۰ میلیارد ریال اعتبار رفع شده است، ۹۰۰۰ عدد علائم ایمنی با صرف ۳۲ میلیارد ریال و ۴۰ کیلومتر روشنایی با صرف ۲۲۰ میلیارد ریال نصب و تامین شده است.
مقبلی همچنین اظهار داشت: احداث و توسعه ۴۳ باب راهدارخانه با صرف ۴۳۶ میلیارد ریال، احداث و توسعه یک پاسگاه پلیس راه با ۲ میلیارد ریال اعتبار ، دو پایانه با ۹۱ میلیارد ریال اعتبار و احداث ۱۵ مجتمع خدماتی رفاهی بین راهی با ٩٨۴ میلیارد ریال اعتبار از دیگر پروژه‌هایی بود که در حوزه راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در دهه فجر سال ۱۳۹۹ به بهره برداری رسید.
وی افزود: در راستای توسعه حمل و نقل هوشمند در بخش حمل و نقل جاده‌ای ۳۱ سامانه‌حمل و نقل هوشمند با اختصاص ۶٠٩ میلیارد ریال اعتبار در طول محورهای مواصلاتی کشور در ایام الله دهه مبارک فجر افتتاح شد.