شناسهٔ خبر: 89966 - سرویس استان‌ها

با حضور معاون وزیرراه و شهرسازی

شورای اقامه نماز اداره کل راه و شهرسازی استان یزد تجلیل شد

ترکی2.JPG در سفر نعمت الله ترکی معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت راه وشهرسازی به استان یزد و با ارزیابی که ستاد اقامه نماز استان از عملکرد شورای اقامه نماز این اداره کل داشت در مراسمی از اعضای شورای اقامه نماز این اداره کل تجلیل شد.

به گزارش پایگاه خبر وزارت راه و شهرسازی(یزد) این مراسم که با حضور حجت السلام موسوی رئیس ستاد اقامه نماز استان و اعضای شورا و ائمه جماعت این اداره کل برگزارشد رئیس ستاد اقامه نماز استان به تشریح سرانه مساجد در اماکن مسکونی و همچنین نمازخانه های بین راهی در سطح محور های مواصلاتی استان پرداخت و استان یزد را یکی از استانهای پیشرو در ایجاد فضاهای مذهبی و فرهنگی یاد کرد .

حجت السلام موسوی با اشاره به توسعه ترویج فرهنگ نماز و نماز خوانی تاکید کرد همانند کارهای خوبی که در ایجاد مساجد در طرح مسکن مهر صورت گرفت و اعتبارات خوبی در ساخت مساجد پیش بینی شده بود در طرح اقدام ملی مسکن نیز این مهم مدنظربرنامه ریزان و صاحب نظران تولید مسکن قرار گیرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی ضمن عرض تشکر از توجه ستاد اقامه نماز استان به مقوله فضاهای فرهنگی و مذهبی افزود استان یزد که دارالمونین کشور است قطعا باید در این امر پیشرو باشد و ما خرسندیم که دستگاههای مربوطه وزارت راه و شهرسازی در استان در این مقوله پیگیری های خوبی داشته اند.

ترکی خاطرنشان کرد شورای فرهنگی وزارت راه و شهرسازی موضوع توسعه فرهنگ نماز و نمازخوانی را در دستورکار خود دارد و هرساله فعالیت های ادارات تابعه استان را رصد و ارزیابی می کند.

وی افزود  بر اساس سیاست های وزارت راه و شهرسازی هم در ایجاد فضاهای با کیفیت مذهبی و فرهنگی و نماز خانه های مناسب در ترمینالهای مسافری ریلی و جاده ای و هوایی و همچنین بین راهی، الویت کاری ما بوده و تلاش کرده ایم تا به نحو احسن در ایجاد فضای مناسب و با کیفیت در امکان مسافری و بین راهی به نحو احسن مورد اجرا قرار دهیم .

در پایان مراسم با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی از رئیس، دبیر و ائمه جماعت شورای اقامه نماز اداره کل راه و شهرسازی استان یزد که در ارزیابی شایسته تقدیر ویژه شده اند تجلیل شد.