شناسهٔ خبر: 89977 - سرویس جاده‌ای

وزیر راه و شهرسازی عنوان کرد:

سهم مهم آزادراه غدیر در تنظیم تردد و ترافیک‌ کریدورهای شرق، غرب و شمال و جنوب/ این آزادراه یکی از افتخارات مهندسی و عمران کشور است

بازدید وزیر راه و شهرسازی از کمربند جنوبی تهران (آزادراه غدیر) وزیر راه و شهرسازی آزادراه غدیر را یک آزادراه راهبردی و از افتخارات مهندسی و عمران کشور خواند و گفت: این آزادراه سهم مهمی  در تنظیم تردد و ترافیک‌ کریدورهای شرق و غرب و شمال جنوب دارد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی روز پنجشنبه ۳۰ بهمن در حاشیه بازدید از بزرگراه غدیر با اشاره به اینکه این پروژه هفته آینده با حضور رئیس جمهور و از طریق ارتباط ویدئوکنفرانس افتتاح می شود، اظهار داشت: براساس سلسله جلسات هماهنگی میان دستگاه‌های مختلف امروز وعده ما بازدید از پروژه با حضور فرمانده ناجا و استانداران و سایر مسوولان بود تا کل مسیر را بازدید کنیم و در جریان موارد و نواقص مربوط به این آزادراه قرار بگیریم و تمهیدات لازم را با توجه به زمان باقی مانده تا روز افتتاح در نظر بگیریم تا بزرگراه قابل استفاده و بهره برداری توسط مردم باشد.

وی افزود: آزادراه غدیر یک آزادراه راهبردی بوده و یکی از افتخارات مهندسی و عمران کشور است که در یک زمان محدود و فشرده به ثمر نشسته است.

اسلامی ادامه داد: این آزادراه از چند استان از جمله استان مرکزی عبور می‌کند و سهم مهمی در تنظیم تردد و ترافیک‌ کریدورهای شرق و غرب و شمال و جنوب دارد.

وی گفت: حدود ۱۳ استان پیوسته از این مسیر تردد می کنند و آنها از ظرفیتی که در این آزادراه فراهم شده برخوردار هستند. آزادراه غدیر همچنین زمان قابل توجهی از سفر را کاهش می دهد و موجب می شود که آلاینده ها در اطراف تهران و البرز به شدت کاهش پیدا کنند. 

وی خاطرنشان کرد: موضوعی که برای ما حائز اهمیت است این است که ما اتصالات ایمن را به ۵ آزادراه و بزرگراه از جمله بزرگراه ساوه برقرار کرده‌ایم که می تواند خیلی خوب تنظیمات ترافیک را انجام دهد. رانندگان ما که حامل بار و مسافر هستند و مردمی که به شمال و شرق و غرب کشور تردد می کنند، در این نقطه کانونی می توانند با دسترسی های ایمن مسیر خود را انتخاب کنند و حرکت خود را ادامه دهند.