شناسهٔ خبر: 89978 - سرویس استان‌ها

در نشست مشترک مسئولان پلیس راه و راهداری و حمل و نقل جاده ای تاکید شد

افزایش تعامل پلیس راه و راهداری استان فارس برای افزایش ایمنی تردد

نشست-فارس در نشست مشترک فرمانده پلیس راه های کشور، فرمانده نیروی انتظامی استان فارس ، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای فارس، فرماندهان پلیس راه های شمال و جنوب استان فارس با هدف بررسی وضعیت راههای استان و ایمنی ترافیکی برگزار گردید.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(فارس) در نشست مشترک فرمانده پلیس راه های کشور، فرمانده نیروی انتظامی استان فارس ، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای فارس، فرماندهان پلیس راه های شمال و جنوب استان فارس با هدف بررسی وضعیت راههای استان و ایمنی ترافیکی برگزار شد.

هادی امیدوار فرمانده پلیس راه های کشور در این نشست با توجه به برخی ماموریت ها و اهداف مشترک پلیس راه و راهداری در تامین ایمنی ترافیکی گفت: وضعیت راههای استان در بخش ایمنی در مجموع بسیار مناسب است که این موضوع نشان دهنده اقداماتی می باشد که در این حوزه صورت پذیرفته است.

فرمانده پلیس راههای کشور افزود: امروزه ممیزی ایمنی راه از اهمیت بالایی برخوردار است که می بایست به صورت یک ماموریت مشترک پلیس و راهداری بیشتر به آن اهمیت داد.

سرهنگ امیدوار خاطر نشان ساخت: تعامل تمامی دستگاه های خدمات رسان جاده ای در مدیریت ترافیک بسیار اثر گذار است که نبایست نادیده گرفته شود.

سردار حبیبی فرمانده نیروی انتظامی استان فارس نیز در این نشست با بیان اینکه فارس دارای بیشترین و طولانی ترین محورهای شریانی و ترانزیتی است گفت: مجموعه راهداری و پلیس راههای کشور بیشتر از حد توان و امکانات فعالیت دارند.

وی ضمن تقدیر از فعالیت ها و خدمات بخش راهداری و حمل و نقل جاده ای استان فارس اظهار داشت: راهداری فارس طی سال های گذشته در توسعه فضای پلیس راه های استان اقدامات بسیار خوب و مؤثری را انجام داده است.

سردار حبیبی با اشاره به ضرورت ساماندهی کمربندی خاطر نشان ساخت : بسیاری از محورهای استان خاصیت و پتانسیل گردشگری دارند که این موضوع لزوم توجه به ایمنی و ترافیک را دو صدچندان می کند.

مهندس سیاهپور مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای نیز در این نشست با اشاره به ماموریت ها و اهداف مشترک راهداری و پلیس راه گفت: امروزه امنیت راه و ترافیک یکی از موضوعات مهم و اساسی هر جامعه ای است که توجه و اهتمام به آن غیرقابل انکار است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای فارس خاطرنشان ساخت: دارا بودن نظام حمل و نقل ایمن و کارآمد به عنوان یک عامل زیربنایی و زیر ساختی از جایگاه ویژه ای برخوردار است.

سیاهپور یادآور ساخت: با توجه به الگوها و راهبردهای تدوین شده در حوزه ایمنی راه ها نیازمند مشارکت تمامی دستگاه های متولی در این بخش هستیم ضمن این که نقش کاربران جاده ای و همچنین آموزش در این حوزه را نیز نبایستی نادیده گرفت.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: اقدامات خوبی برای توسعه ایمنی محورهای استان فارس پایه گذاری شده که امیدواریم این اقدامات تداوم داشته باشد؛ چرا که مقوله ایمنی در صورت بی توجهی به مرور زمان کمرنگ می شود.

علیرضا سیاهپور افزود: اقدامات زود بازده و کم هزینه مثل آشکار سازی نقاط پر تصادف و... از اولویت های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان فارس است که در کاهش حوادث ترافیکی هم تأثیر بسزایی داشته است.

در این نشست بررسی های فنی و کارشناسی برخی از محورهای پر تردد استان در دستور کار جلسه قرار داشت.