شناسهٔ خبر: 89985 - سرویس مسکن و شهرسازی

مديركل بنياد مسكن استان:

زلزله به ٢٥٠٠ واحدمسكونى كهگيلويه و بويراحمد آسيب زد

زلزله سى سخت مديركل بنياد مسكن كهگيلويه و بويراحمد نتيجه ارزيابى بنياد از ميزان تخريب زلزله با بزرگى ٥.٦ سى سخت را آسيب به ٢٥٠٠ واحدمسكونى عنوان كرد.

حسين جنتى مديركل بنياد مسكن كهگيلويه و بويراحمد در گفت و گو با خبرنگار پايگاه خبرى وزارت راه و شهرسازى، نتايج اوليه ارزيابى و برآورد خسارت به واحدهاى مسكونى در مناطق تحت مسئوليت بنياد كه در زلزله شب گذشته استان (٢٩ بهمن٩٩) با بزرگى ٥.٦ دچار آسيب شدند را توضيح داد.

مديركل بنياد مسكن كهگيلويه و بويراحمد از آسيب به ٢٥٠٠ واحد مسكونى خبر داد و گفت: بر اساس برآوردهاى اوليه، ٧٠٠ واحد تخريبى و ١٨٠٠ واحد تعميرى شناسايى شدند.

جنتى با تاكيد بر اينكه تمامى امكانات بنياد مسكن استان اعم از نيروى انسانى و تجهيزات و ماشين آلات در مناطق زلزله زده مستقر شدند، افزود: با وجود بارش و سرماى هوا، ارزيابى و كمك به زلزله زدگان انجام شد و هم اكنون نيز در حال انجام است. 

به گفته وى، نتايج نهايى ارزيابي از واحدهاى آسيب ديده در ساعت هاى پايانى امشب در جلسه ستاد بحران استان اعلان خواهد شد و در خصوص ارايه تسهيلات و ميزان آن پيشنهادها ارايه مى شود.

مديركل بنياد مسكن كهگيلويه و بويراحمد تصريح كرد: تمامى راه هاى روستايى استان باز هستتد. اما در برخى جاده هاى روستايى به دليل بارش برف، تردد دشوار است.