شناسهٔ خبر: 90111 - سرویس استان‌ها

تشدید محدودیت‌های کرونایی در راه و شهرسازی استان اصفهان

علیرضا قاری قران مدیرکل اصفهان مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان خبرداد: نیازی به مراجعه حضوری ارباب رجوعان به این اداره کل نیست، فعالیت‌های راه و شهرسازی استان به صورت الکترونیکی انجام می‌شود و بعضاً نیز برون‌سپاری شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)، علیرضا قاری‌قرآن بیان داشت: در شرایط کنونی که هر کدام ازاعضای جامعه نسبت به خانواده، اطرافیان و کل جامعه مسئول هستند و مسئولیت اجتماعی در قبال سلامت افراد جامعه تبدیل به یک اصل انکارناپذیر شده است این اداره کل نیز با تشدید محدودیت کرونایی در سطح اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان و شهرستان‌های تابعه سعی دارد به زعم خویش از انتشار این ویروس جلوگیری کند.  

وی با بیان اینکه تمامی فعالیت‌های این اداره‌کل در حوزه‌های مختلف کاری با طراحی و پیاده‌سازی امکانات و اقدامات جدیدی در پورتال به صورت کاملاً الکترونیکی انجام می‌شود. اذعان داشت: تمامی خدماتی که به شهروندان، پیمانکاران و مهندسان عضو نظام‌مهندسی ساختمان ارائه می‌شود در سایت این اداره‌کل قسمت میز خدمت الکترونیکی به عنوان یک درگاه واحد تجمیع شده و در جهت افزایش رضایتمندی ارباب‌رجوعان به تمامی درخواست‌ها در کمترین زمان ممکن پاسخ داده می‌شود.  

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان با اشاره به اینکه دیگر نیازی به مراجعه حضوری ارباب رجوعان به این اداره کل نیست، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه هر شهروند مسئولیت‌پذیری برای حفظ سلامت خود و جامعه ملزم به رعایت پروتکل‌های اجتماعی است. لازم است متقاضیان دریافت خدمات این اداره کل، قبل از مراجعه حضوری ابتدا به سایت اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان مراجعه کرده و از روند اجرای امور بصورت غیرحضوری مطلع شوند.  

وی درخصوص استفاده از خدمات دفاتر پیشخوان دولت جهت تسهیل در امور عنوان کرد: برخی فعالیت‌های این اداره کل برون سپاری شده و توسط دفاتر پیشخوان دولت در نقاط جغرافیایی مختلف شهر انجام می‌شود.   

قاری‌قرآن افزود: این اقدام در جهت جلوگیری از انتشار ویروس کرونا با حذف سفرهای درون استانی که برای دریافت خدمات این اداره کل صورت می‌گرفت انجام پذیرفته است.  

وی تصریح کرد: اگرچه یک سال از مهمانی ویروس ناخوانده کرونا می‌گذرد و تجارب تلخ بسیاری از حضور این ویروس در ابعاد زندگی کسب شده است اما همچنان تنها راه برون رفت از این معضل بزرگ رعایت پروتکل‌های بهداشتی و عدم حضور در اماکن عمومی است.  

 مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان از شهروندان اصفهانی درخواست کرد: در چنین روزهایی که خبر موج جدید ویروس منحوس کرونا به گوش می‌رسد از بستر فناوری‌های الکترونیکی این اداره کل استفاده نمایند و فرآیند اداری را بصورت غیرحضوری به سرانجام برسانند و مراجعه  حضوری جان خود و کارکنان خدوم این اداره کل راه به خطر نیندازند چرا که در گذر یک سال همزیستی نامسالمت آمیز بشر با کرونا به عینه دیده شده است که هر زمان افراد توجهی به رعایت پروتکل‌های بهداشتی نداشته اند بلافاصله جولان این ویروس مهاجم با مغتنم شمردن فرصت پررنگ‌تر شد و به سرعت خود را در میان خانواده‌ها وجمع‌های کوچک‌تر جای داده است.