شناسهٔ خبر: 90151 - سرویس مسکن و شهرسازی

در نشست متشرک  معاونان وزیر راه و شهرسازی عنوان شد

بررسی ضوابط و مقررات محدوده‌های هدف بازآفرینی توسط شورای عالی معماری و شهرسازی

نشست مشترک بازآفرینی و شهرسازی و معماری نشست مشترک معاونت معماری و شهرسازی وزارت راه و شهرسازی و شرکت بازآفرینی شهری ایران به منظور اصلاح سیاست های کلان و ضوابط و مقررات حوزه بازآفرینی شهری در سطح کشور، برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، نشست مشترک معاونت معماری و شهرسازی وزارت راه و شهرسازی و شرکت بازآفرینی شهری ایران به منظور اصلاح سیاست های کلان و ضوابط و مقررات حوزه بازآفرینی شهری در سطح کشور، برگزار شد.

در این جلسه که در محل شرکت بازآفرینی شهری ایران تشکیل شد، فرزانه صادق مالواجرد معاون معماری و شهرسازی وزارت راه و شهرسازی و مهدی عبوری معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران به همراه معاونین و مدیران کل این دو مجموعه حضور داشتند.

در این نشست راه‌های تعامل و همکاری های بیشتر دو مجموعه و نزدیکی دیدگاه‌ها به‌ویژه در حوزه سکونتگاه‌های غیررسمی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

تهیه طرح‌های جامع و تفصیلی در شورای‌عالی معماری و شهرسازی با رویکرد بازآفرینی، شناسایی و بازتعریف محدوده‌های هدف بازآفرینی شامل ‌بافت‌های فرسوده، تاریخی و سکونتگاه‌های غیررسمی و مورد توجه قرار دادن محدوده‌های مطالعه شده و جدید از جمله مباحث مطرح شده در این جلسه بود.