شناسهٔ خبر: 90206 - سرویس وزارتی

معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر راه و شهرسازی:

تدوین سند راهبردی هیات مرکزی گزینش برای شایسته گزینی است

نشست هیات مرکزی گزینش وزارت راه و شهرسازی در شرکت راه آهن معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه مهمترین رویکرد در گزینش استخدام نیرو انسانی کارآمد است، اظهار داشت: در مورد ارزیابی شایستگی‌های فردی در برخی نقاط غفلت شده و تدوین سند راهبردی هیات مرکزی گزینش وزارت راه و شهرسازی در این راستا بوده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، نعمت الله ترکی، معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر راه و شهرسازی در جلسه هیات مرکزی گزینش وزارت راه و شهرسازی در محل شرکت راه آهن با بیان اینکه مهمترین رویکرد در گزینش استخدام نیرو انسانی کار آمد است گفت: اگر در بحث مدیریت نیروی انسانی کار آمد در هر سازمان بکوشیم یک مثلث نیروی انسانی تشکیل می‌شود که در راس آن شایستگی های افراد است.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: این وزارتخانه با ۷۳هزار  نیروی انسانی می‌تواند با مدیریت صحیح کارکنان بخش مهمی از مشکلات کشور را کاهش دهد و باعث رضایت مندی مردم شود.

ترکی گفت: شاهد آن هستیم که در مورد ارزیابی شایستگی های فردی در برخی نقاط غفلت شده است  که تلاش می کنیم در تدوین سند راهبردی هیات مرکزی گزینش وزارت راه و شهرسازی، این موضوع مد نظر قرار گیرد و فردی انتخاب شود که از دانش کافی برخوردار باشد و به رشد و تعالی دستگاه اجرایی کمک کند.

ترکی با تقدیر از زحمات رسولی در ایجاد تحول در حوزه مدیریت در حوزه راه آهن کشور گفت: تقویت نیروی انسانی در هسته گزینش راه آهن در راستای کمک رسانی به مجموعه توانمند راه آهن یکی از نکاتی است که باید به آن توجه شود و با توجه اقدامات شایسته شما در عرصه مدیریت این مهم حتما شدنی است.

همچنین در این نشست سیدمحمدرضا هاشمی‌نیا مدیر کل هیات مرکزی گزینش وزارت راه و شهرسازی هم در پایان با تجلیل از اقدامات هسته گزینش شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی، بیان کرد: در هیات مرکزی گزینش به‌روزرسانی علمی ابزارها، ارزیابی در گزینش با به کار گیری تجارب و الگوهای دقیق و اسلامی مدنظر قرار دارد.

ببینید|نشست هیات مرکزی گزینش وزارت راه و شهرسازی در شرکت راه‌آهن

وی گفت: تلاش کردیم با فرامین گام دوم انقلاب اسلامی و با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری در بند سه سیاست‌های ابلاغی در حوزه اداری کشور برمبنای بهبود معیارها و روزآمدی روش‌های گزینش منابع انسانی به منظور جذب نیروی توانمند و پرهیز از نگرش‌های غیرحرفه‌ای شاخصه‌های اصلی رویکرد گزینش وزارت راه‌وشهرسازی باشد.

هاشمی تاکید کرد: در این راه اولین گام را با تدوین سند راهبردی هیات مرکزی گزینش وزارت راه و شهرسازی برداشتیم و در ادامه هسته‌های گزینش تابعه این هیات هم در راستای این سند در حال تدوین اسناد راهبردی هسته‌های خود هستند.

جلسه هیات مرکزی گزینش وزارت راه و شهرسازی به میزبانی رسولی مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران و با حضور نعمت‌اله ترکی معاون وزیر و دبیر هیات مرکزی گزینش وزارت راه و شهرسازی و اعضای هیات مرکزی و هسته گزینش  راه آهن تشکیل شد.