شناسهٔ خبر: 90215 - سرویس ریلی

مدیرعامل شرکت راه‌آهن خبر داد

پلمپ و ضدعفونی کوپه‌ قطار‌ها پس از پیاده شدن مسافران/ ممانعت از ورود افراد مبتلا به کرونا به قطارهای مسافری

سعید رسولی مدیرعامل شرکت راه‌آهن از پلمپ و ضدعفونی تمامی کوپه‌های‌ قطار‌ها پس از پیاده شدن مسافران خبر داد و اظهار کرد که پلمپ بار دیگر پس از مسافر گیری و توسط مسافران باز می‌شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سعید رسولی، مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران در شبکه خبر با اشاره به آغاز پیش فروش بلیط‌های قطار‌های مسافری از دیروز (۵ اسفند) اظهار کرد: برای سفر‌های ضروری در ۳ مرحله از مسافران استعلام سلامت از وزارت بهداشت انجام می‌شود.

وی گفت: این استعلام یک بار در زمان خرید بلیط انجام شده و در صورت مثبت بودن نتیجه آزمایشات مسافر از فروش بلیط به وی خودداری می‌شود.

رسولی عنوان کرد: یکبار هم در روز سفر این استعلام انجام می‌شود و درصورت بیمار شدن فرد از زمان خرید بلیط تا روز سفر، بلیط وی مسترد خواهد شد.

رسولی گفت: یک بار هم در لحظه سوار شدن فرد به قطار این استعلام انجام خواهد شد و اگر کسی به‌رغم اعلام قبلی مراجعه کرده باشد از سوار شدن وی به قطار جلوگیری می‌شود.

مدیرعامل شرکت راه‌آهن تصریح کرد: از ابتدای شیوع کرونا، موضوع غربالگری، ضد عفونی کردن کامل محیط‌هایی که مردم و همکاران ما با آن‌ها در تماس هستند از جمله ایستگاه‌های قطار و قطار‌ها مورد تاکید بوده است.

وی گفت: تمام کوپه‌های قطار‌ها پس از پیاده شدن مسافران به طور کامل ضدعفونی و پلمپ می‌شوند و پلمپ بار دیگر پس از مسافرگیری و توسط مسافران باز خواهند شد.

معاون وزیر راه  وشهرسازی اظهار کرد: از آغاز شیوع کرونا این سازمان با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی تلاش کرد به کنترل بیماری کمک کند و تاکنون مورد تشویق وزارت بهداشت و اتحادیه بین المللی راه آهن‌های جهان هم قرار گرفته است.