شناسهٔ خبر: 90221 - سرویس هواشناسی

کارشناس سازمان هواشناسی:

ماندگاری هوای سرد دمای مناطقی از کشور را کاهش می‌دهد/ دریای خزر مواج می‌شود/ وزش باد شدید در زابل

باد- باران- آسمان نیمه ابری- آسمان- هواشناسی کارشناس سازمان هواشناسی کشور از کاهش دمای برخی از مناطق کشور خبر داد.

امین حسین نقشینه کارشناس سازمان هواشناسی در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به تشریح آخرین وضعیت آب و هوای کشور پرداخت و گفت: امروز پنجشنبه سامانه بارشی برای نیمه جنوبی کشور به جز جنوب استان‌های سیستان و بلوچستان و هرمزگان فعال خواهد بود و علاوه بر این مناطق بارش در نیمه مرکزی کشور از جمله استان‌های لرستان، مرکزی، اصفهان، چهارمحال و بختیاری، خراسان جنوبی و جنوب خراسان رضوی و مناطق مرتفع استان کرمان، ارتفاعات زاگرس مرکزی به صورت بارش برف و باران رخ خواهد داد. ضمن اینکه شدت بارش های امروز در استان های کرمان، فارس کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، شمال شرق خوزستان و جنوب اصفهان خواهد بود. 

وی افزود: امروز برای استان  گیلان بارش برف و باران و برای استان مازندران بارش پراکنده رخ می دهد. روز جمعه نیز بارش ها در جنوب استان‌های کرمان و مناطقی از سیستان و بلوچستان و شمال شرق هرمزگان روی می دهد. همچنین روی ارتفاعات زاگرس مرکزی نیز بارش برف رخ خواهد داد. 

نقشینه ادامه داد: امروز و فردا ماندگاری هوای سرد در نوار شمالی کشور، دمای هوا را برای دامنه های جنوبی البرز و مناطق مرکزی جنوب، جنوب شرق و شمال شرقی کشور، ۷ تا ۱۲ درجه کاهش خواهد داد. 

وی ادامه داد: امروز دریای خزر و فردا خلیج فارس مواج می‌شود که وزش باد شدید امروز در جنوب شرق شرق و فضای شمال شرق مرکز و دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی شدید خواهد شد و می‌تواند موجب خیزش گرد و خاک شود. ضمن اینکه منطقه زابل بر اثر وزش باد شدید طوفانی است.

کارشناس سازمان هواشناسی آسمان تهران را ابری پیش‌بینی و خاطرنشان کرد، امروز تهران گاهی بارش های پراکنده خواهد داشت. بیشینه دمای تهران امروز به ۵ فردا به ۸ و پس فردا به ۱۱ درجه خواهد رسید.