شناسهٔ خبر: 90236 - سرویس جاده‌ای

معاون آزادراه‌های قرارگاه خاتم الانبیا(ص):

آزادراه ملی غدیر موقعیت ارتباطی کشور را در منطقه ارتقا می‌بخشد

مراسم معاون آزادراه های قرارگاه خاتم الانبیاء گفت: آزاد راه ملی غدیر (آبیک-چرمشهر) موقعیت ارتباطی کشور در سطح منطقه را ارتقا می بخشد و موجب کاهش ترافیک آزاد راه تهران - کرج و قزوین می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، بابک لارتی روز پنجشنبه در آیین افتتاح آزدراه ملی غدیر (آبیک-چرمشهر) افزود: علاوه بر طراحی و ساخت این آزادراه، تامین ۷۰ درصد اعتبار این پروژه بزرگ و ملی نیز برعهده قرارگاه خاتم بوده است.

وی اظهار داشت: اجرای این طرح بزرگ ملی موجب کاهش ترافیک در استان های تهران ، البرز و قزوین خواهد شد.

لارتی افزود: قرارگاه خاتم در ساخت این طرح بزرگ ملی از توان ۴ موسسه و ۳۰ پیمانکار طی ۴ سال بهره مند شد و ۲ هزار نفر مهندس و نیروی کار به همراه  یکهزار دستگاه تجهیزات راهسازی در احداث این طرح مشارکت داشتند.
معاون آزاد راه های قرارگاه خاتم الانبیاء گفت: در این طرح بیش از ۲ میلیون تن آسفالت استفاده و ۷۶۰ هزار مترمکعب بتن ریزی شده است.
به گزارش ایرنا، آزاد راه ملی غدیر ۴ قطعه ترافیکی دارد و مجموعه شبکه عیدی به ملت است. 

در ابتدای دولت تدبیر و امید ۲ هزار و ۱۰۰ کیلومتر آزادراه در کشور موجود بود که تا پایان دولت به ۳ هزار و ۱۰۰ کیلومتر افزایش می یابد.

هشت هزار کیلومتر بزرگراه نیز در این مدت احداث شده است.

این آزادراه که عملیات اجرایی و احداث آن همزمان با آغاز به کار دولت تدبیر و امید آغاز شد، ۱۵۸ کیلومتر طول دارد.

از این آزادراه می توان به عنوان پل جدید ارتباطی بین غرب به شرق کشور یاد کرد که می تواند علاوه بر کاهش ترافیک در استان های تهران، البرز، مرکزی و قزوین موجب کاهش زمان سفر نیز بشود.