شناسهٔ خبر: 90244 - سرویس هواشناسی

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد

بارش برف در ارتفاعات زاگرس مرکزی و کرمان/ کاهش ۸ تا ۱۲ درجه‌ای دما در شرق و جنوب شرق/ آرامش جو از شنبه تا سه‌شنبه در اکثر مناطق کشور

طوفان باران کارشناس سازمان هواشناسی از بارش برف در ارتفاعات زاگرس مرکزی و کرمان خبر داد و عنوان کرد که امروز در شمال و مرکز هرمزگان، نیمه جنوبی کرمان و شمال سیستان و بلوچستان نیز شاهد بارش پراکنده باران خواهیم بود.

فریبا گودرزی، کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به تشریح وضعیت آب و هوای کشور پرداخت و اظهار کرد: امروز در برخی از مناطق از جمله شمال و مرکز هرمزگان، نیمه جنوبی کرمان و شمال سیستان و بلوچستان بارش پراکنده باران و رعد و برق و وزش باد را خواهیم داشت.

وی گفت: همچنین امروز در ارتفاعات زاگرس مرکزی و ارتفاعات کرمان بارش برف به صورت پراکنده رخ خواهد داد اما از شنبه و یکشنبه، برای اکثر مناطق کشور جوی آرام و پایدار پیش‌بینی می‌شود. گودرزی عنوان کرد: امروز در ارتفاعات زاگرس مرکزی بارش برف و باران را خواهیم داشت و روز شنبه هم برای برخی از مناطق شمال‌غرب، سواحل دریای خزر و دامنه‌های زاگرس مرکزی و جنوبی انتظار بارش پراکنده را داریم.

 این کارشناس هواشناسی کشور گفت: اما مجدد از روز سه شنبه سامانه بارشی بعدی از سمت غرب وارد کشور می‌شود.

 وی با بیان اینکه امروز کاهش محسوس دما و ماندگاری دما در برخی از مناطق کشور رخ خواهد داد، افزود: این کاهش دما در شرق و جنوب شرقی کشور ۸ تا ۱۲ درجه است و ضمن اینکه طی این مدت با توجه به کاهش محسوس دما در نیمه‌های شب و صبحگاه در سواحل دریای خزر احتمال یخبندان در سطح معابر وجود دارد.

گودرزی خاطرنشان کرد: از شنبه تا آخر هفته، روند افزایشی دما را در بیشتر مناطق کشور خواهیم داشت و ضمن اینکه امروز در شرق و جنوب شرق کشور بادهای تند را خواهیم داشت که در منطقه زابل می‌تواند همراه با وزش گرد و خاک باشد.

 به گفته وی تهران امروز ابری است و گاهی وزش باد خواهد داشت و بیشینه دمای امروز تهران ۸ درجه بالای صفر خواهد بود.