شناسهٔ خبر: 90254 - سرویس هواشناسی

کارشناس سازمان هواشناسی:

بارش پراکنده باران در مناطقی از زاگرس مرکزی/ مناطقی از خلیج فارس و تنگه هرمز مواج و متلاطم می‌‌شود

باران کارشناس سازمان هواشناسی از بارش پراکنده باران در مناطقی از زاگرس مرکزی برای امروز خبر داد.

امین‌‌‌حسین نقشینه روز شنبه ۹ اسفندماه در گفت‌و‌گو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به پیش‌بینی وضعیت هوای کشور پرداخت و گفت: در ۲۴ ساعت آینده برای بیشتر مناطق کشور جوی آرام و آسمانی صاف و آفتابی پیش‌‌بینی می‌کنیم و از امروز تا اواسط هفته جاری روند تدریجی افزایش دما را برای بیشتر مناطق کشور خواهیم داشت.

وی افزود: امروز و فردا روی مناطقی از زاگرس مرکزی در استان‌های کهگیلویه و بویراحمد و چهارمحال و بختیاری بارش پراکنده رخ خواهد داد و فردا نیز علاوه بر این مناطق روی استان‌‌های خوزستان، لرستان و ایلام نیز بارش‌‌های پراکنده خواهیم داشت.

نقشینه عنوان کرد: از روز دوشنبه برای مناطقی از گیلان، اردبیل، لرستان، مرکزی، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، خوزستان، یزد، شمال استان‌‌های کرمان و فارس بارش پراکنده باران پیش‌بینی کرده‌‌ایم. سه‌‌شنبه نیز با عبور موجی از تراز میانی جو برای برخی نقاط از استان‌های شمال غرب، سواحل غربی دریای خزر و به تدریج ارتفاعات و دامنه‌‌های جنوبی البرز مرکزی و غربی و شرق و شمال شرق بارش خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه امروز نواحی شرقی و مرکزی خلیج فارس و تنگه هرمز، مواج و متلاطم می‌‌شود، آسمان تهران برای سه روز آینده را صاف و آفتابی پیش‌بینی و عنوان کرد: از امشب غبار محلی در تهران شکل خواهد گرفت و فردا نیز تهران، غبار صبحگاهی خواهد داشت.

کارشناس سازمان هواشناسی افزود: بیشینه دمای تهران امروز به ۱۰ فردا به ۱۲ و پس فردا به ۱۵ درجه سانتی‌‌گراد می‌‌رسد.