شناسهٔ خبر: 90270 - سرویس وزارتی

معاون وزیر راه و شهرسازی:

سهم کرمانشاه از طرح اقدام ملی مسکن ۱۷ هزار واحد است/ تا ۱۰ سال آینده کرمانشاه مشکلی از نظر تامین زمین برای ساخت مسکن ندارد

سفر معاون توسعه مدیرت و منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی به استان کرمانشاه معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی در سفر به استان کرمانشاه از الحاق ۳۴۰ هکتار زمین به محدوده این شهر خبر داد و گفت تا ۱۰ سال آینده مشکلی از نظر تامین زمین برای ساخت مسکن در این شهر وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، نعمت‌اله ترکی، معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی در سفر روز پنجشنبه ۷ اسفندماه خود به استان کرمانشاه علاوه بر شرکت در نشست شورای حمل و نقل و مسکن استان، دیداری نیز با پرسنل اداره کل راه و شهرسازی داشت.

ترکی در مراسم شروع عملیات اجرایی پروژه هزار و۶۴ واحدی طرح اقدام ملی مسکن تعاونی کارکنان شهرداری اظهار داشت: با الحاق این ۳۴۰ هکتار فضاهایی پیش‌بینی شده که اجازه نفس‌کشیدن به شهر کرمانشاه را می‌دهد.

معاون وزیر راه و شهرسازی درخصوص طرح اقدام ملی مسکن نیز گفت: برای اجرای این طرح تمام فضاهای خالی شهر و نیز تعاونی‌های مشکل‌دار بررسی شده است.

به گفته ترکی، ۱۲ هکتار زمین متعلق به وزارت دفاع و نیز ۴۷ هکتار متعلق به بنیاد مستضعفان شناسایی و برای طرح اقدام ملی مسکن کرمانشاه در نظر گرفته شده‌اند.

معاون وزیر راه و شهرسازی آغاز به کار پروژه هزار و ۶۴ واحدی تعاونی کارکنان شهرداری کرمانشاه را از نمونه تعاونی‌هایی نام برد که بعد از ۲۰ سال توقف با طرح اقدام ملی مسکن دوباره زنده شده است.

ببینید|سفر معاون توسعه مدیرت و منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی به استان کرمانشاه

ترکی، برنامه ابلاغی استان کرمانشاه در طرح اقدام ملی مسکن را ۹ هزار واحد اعلام کرد و گفت: ما ساخت ۱۷ هزار و احد را در دست اقدام داریم که پنج هزار واحد آن متعلق به خانواده ایثارگران خواهد بود.

پروژه اقدام ملی مسکن تعاونی کارکنان شهرداری کرمانشاه در زمینی به مساحت ۳۶ هکتار ساخته می‌شود و برای آن هزار و ۶۴ واحد آپارتمانی، ۵۰۰ قطعه ویلایی، هزار و ۶۶۷ متر مربع کاربری تجاری و هزار و ۶۶۷ متر مربع کاربری اداری طراحی شده است.

ترکی، معاون توسعه مدیرت و منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی با حضور در این مراسم ،ضمن تقدیر از تعامل دستگاه‌های استان با مجموعه راه و شهرسازی برای اجرای این طرح، از تلاش و مساعدت تمام قد وزارت راه و شهرسازی در انجام و اجرای طرح اقدام ملی مسکن در کشور خبر داد.