شناسهٔ خبر: 9035 - سرویس پربحث‌ترین اخبار

معاون وزیر اقتصاد و دارای مطرح کرد

کم‌توانی وام‌دهی بانک‌ها علت عدم پرداخت تسهیلات ۶۰ میلیون تومانی مسکن / راه اندازی بورس مسکن اقدام خوبی خواهد بود

مسکن مهر اصفهان معاون امور اقتصادی وزیر اقتصاد و دارایی با بیان اینکه راه اندازی بورس مسکن اقدام خوبی خواهد بود، گفت: وزارت اقتصاد موافق ایجاد لیزینگ مسکن است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی شاپور محمدی در پاسخ به این سئوال که آیا از راه‌اندازی بورس مسکن استقبال می‌کنید، به فارس گفت: اگر قرار بر این باشد که بورس مسکن راه‌اندازی شود، اقدام خوبی است، اما به هر حال باید ابعاد آن سنجیده شود.

پیش تر محمد رضا پورابراهیمی عضو ناظر مجلس شورای اسلامی در شورای عالی بورس و اوراق بهادار با اشاره به تشکیل بورس مسکن در آینده‌ای نزدیک از مدیریت بازار عرضه و تقاضا و در نتیجه کاهش سودهای غیر متعارف برخی فعالان بازار مسکن در بورس مسکن خبر داده بود.

وی گفته بود که شورای عالی بورس در حال طراحی بورس تخصصی با مکانیزم‌های بازار سرمایه در زمینه خرید و فروش املاک و مستغلات است.

معاون امور اقتصادی وزیر اقتصاد و دارایی در پاسخ به این سئوال که آیا قرار نیست که لیزینگ مسکن گسترش بیشتری پیدا کند گفت: در باره لیزینگ مسکن هم باید اذعان کنم که در حال حاضر لیزینگ مسکن وجود دارد، هر چند که چندان فعال نیستند.

محمدی ادامه داد: به هر حال چارچوب و مقررات لیزینگ مسکن در کشور وجود دارد و قطعا وزارت امور اقتصادی و دارایی با لیزینگ مسکن موافق است.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر عدم پرداخت وام 60 میلیون تومانی مسکن از سوی برخی بانک‌های تجاری به رغم مصوبه شورای پول و اعتبار گفت: این مشکل به دلیل کم توانی وام دهی بانک‌ها است که در قانون رفع موانع تولید٬ افزایش سرمایه بانک‌ها دیده شده است.

محمدی اضافه کرد: علاوه بر این در قانون بودجه 94 وزارت اقتصاد و دارایی به منظور افزایش سرمایه بانک‌های کشور حدود پنج هزار میلیارد تومان پیشنهاد کرد، اما به دلیل تنگنای مالی دولت فقط 500 میلیارد تومان در قانون دیده شد.