شناسهٔ خبر: 90354 - سرویس استان‌ها

با هدف کنترل بهتر صورت گرفت؛

تمامی محورهای شریانی مازندران به سامانه ثبت تخلف سرعت مجهز شد

دوربین مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران عنوان کرد: تمامی محورهای شریانی و اصلی استان به سامانه ثبت تخلف سرعت مجهز شدند.

به گزارش  پایگاه خبری وزارت راه و شهر سازی ( راهداری مازندران)،  عباسعلی نجفی ضمن اعلام این خبر اظهار داشت: مطالعات ترافیکی و بررسی تصادفات در استان نشان داده یکی از اصلی ترین علل تصادفات فوتی و جرحی در مازندران سرعت بالا و غیر مجاز وسائل نقلیه است.

وی ادامه داد : با توجه به تراکم جمعیتی در استان و گذر محورهای بین شهری از مناطق روستایی و کشاورزی ،تداخل جریان تردد وسائل نقلیه با ماشین آلات کشاورزی و عبور عرضی عابرین پیاده هم مزید بر علت شده که سرعت بالا و غیر مجاز وسائل نقلیه تبعات ناگواری بیشتر و شدید تری را سبب شود به همین دلیل یکی از اهداف اصلی و دارای اولویت این اداره کل ، کنترل رفتار مخاطره آمیز رانندگان از جمله سرعت غیر مجاز با استفاده از سامانه های حمل و نقل هوشمند از جمله سامانه ثبت تخلفات تردد می باشد.

 نجفی گفت: این سامانه ها قابلیت تشخیص انواع تخلفات از جمله سرعت لحظه ای غیر مجاز در محل نصب سامانه ،سرعت غیر مجاز متوسط در طول مسیر ها بین دو سامانه ،تخلف عدم تردد از بین خطوط و عدم رعایت فاصله طولی با برخودروی جلویی را دارند.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران افزود : با تلاش و پیگیری این اداره کل از ابتدای امسال تاکنون تعداد ۴۵ سامانه ثبت تخلفات جدید در محورهای استان نصب و راه اندازی  که در مجموع تعداد آنها به ۱۰۵ سامانه افزایش داده شد.

وی همچنین از نوسازی و نصب سامانه های جدید در محورهای مواصلاتی کندوان و سوادکوه و همچنین سایر محورهای فرعی استان در دستور کار سال آینده خبر داد.

گفتنی است کاربران جاده ای و رانندگان محترم مي‌توانند برای آگاهي از آخرين وضعيت راهها ، انسدادها يا محدوديت‌هاي احتمالي تردد و  شرايط جوي به سايت www.۱۴۱.ir مراجعه نموده و يا با تلفن گوياي ۱۴۱ تماس حاصل فرمايند.