شناسهٔ خبر: 90463 - سرویس استان‌ها

معاون مسکن و بازآفرینی شهری راه و شهرسازی لرستان خبر داد؛

۴۳ درصد متقاضیان طرح مسکن اقدام ملی در استان لرستان وجه اولیه را واریز کردند

SDSDSD.jpg معاون مسکن و بازآفرینی شهری راه و شهرسازی لرستان گفت:۴۳ درصد متقاضیان طرح اقدام ملی در استان وجه اولیه را واریز کردند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(لرستان)، رضا پیامنی در جلسه قرعه‌کشی اختصاص واحدهای طرح مسکن اقدام ملی به متقاضیان شهرستان‌های خرم‌آباد و بروجرد که در محل سالن جلسات این اداره کل برگزار شد، اظهار کرد: یکی از سیاست‌های وزارت راه و شهرسازی ایجاد ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در کشور بود که سهم لرستان از این تعداد ۱۰هزار و ۷۷۶ واحد تعیین شده است.
وی ادامه داد: از مجموع ۳۷ هزار و ۴۵۰ نفر متقاضی طرح اقدام ملی مسکن که در چهار مرحله ثبت‌نام کردند پس از پالایش آنان  ۸۰۰۹ نفر در کل استان حائز شرایط بودند.

معاون باز آفرینی شهری و مسکن راه و شهرسازی لرستان افزود: از مجموع ۸۰۰۹ متقاضی مذکور، ۳۴۶۳ نفر یعنی ۴۳ درصد آنان  وجه اولیه به مبلغ ۴۰ میلیون تومان واریز کردند.

پیامنی گفت: متقاضیان براساس پیشرفت فیزیکی واحدها در مراحل بعدی وجوه تکمیلی را پرداخت خواهند کرد.
وی افزود: در خرم‌آباد تعداد ثبت‌نام شدگان ۱۵ هزار نفر بودند که از این تعداد ۴۵۰۰ نفر تایید شدند و تاکنون ۲۴۶۰ نفر واریز اولیه وجه را انجام دادند که در سه پروژه فاز دوم مسکن مهر و کوی آبشار قرعه کشی می‌شوند و ۵۰۰ واحد ذخیره شده نیز بصورت رزو در نظر گرفته شده؛ چنانچه افرادی انصراف دهند در اختیار ذخیره شدگان و براساس اولویت‌بندی قرار خواهد گرفت.

معاون باز آفرینی شهری و مسکن راه و شهرسازی لرستان گفت: در بروجرد نیز ۸۲۰۰ متقاضی ثبت‌نام کردند که از این تعداد ۱۰۰۰ نفر حائز شرایط بودند و ۴۴۰ نفر تاکنون  وجه اولیه ۴۰ میلیون تومانی را واریز کردند.

پیامنی عنوان کرد: در بروجرد ظرفیت کافی و زمین به میزان لازم  برای متقاضیان در قالب پروژه ۲۴۰ واحدی وجود دارد  و مابقی نیز در قالب اراضی ۳۷ هکتاری تعیین شدند که به اتحادیه تعاونی مسکن بروجرد تحویل داده شده است و با طراحی و آماده سازی واگذاری از طریق تعاونی‌ها انجام خواهد شد.

وی بیان کرد: قرعه کشی واحدهای فوق از طریق نرم‌افزاری که طراحی شده انجام می‌شود.