شناسهٔ خبر: 90511 - سرویس وزارتی

وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر در بندر شهید رجایی تاکید کرد:

به رغم تحریم و شیوع کرونا، حرکت خلاقانه و نوآورانه در حوزه حمل و نقل دریایی ادامه دارد/ تداوم توسعه و پیشرفت اقتصادی کشور در سخت‌ترین شرایط/ اعتماد بخش خصوصی به سرمایه‌گذاری در بنادر تجاری/ اقدمات راهبردی سازمان بنادر برای ارتقای کیفیت و کمیت خدمات بندری

سفر وزیر راه و شهرسازی به استان های بوشهر و هرمزگان وزیر راه و شهرسازی در مراسم بهره برداری از ۲۰ طرح توسعه‌ای و زیربنایی در بندر کانتینری شهید رجایی در هرمزگان تاکید کرد: در سال سخت کرونایی، همراه با تحریم‌های ناجوانمردانه آمریکا، حرکت خلاقانه و نوآورانه پیشرفت کشور در زمینه‌های مختلف، از جمله در حوزه حمل و نقل دریایی تداوم داشته است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد اسلامی در این مراسم که استاندار هرمزگان، نمایندگان مجلس و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی نیز حضور داشتند، اظهار داشت: به لطف الهی، علی‌رغم تهدیدات دشمنان، در پایان هر هفته پروژه‌های بسیار مهمی، توسط ریاست جمهوری، افتتاح می‌شود و به بهره‌برداری می‌رسد.

محمد اسلامی افزود: دشمنان باید بفهمند که تحریم ها و تهدیدها هیچ جایگاهی در متوقف کردن توسعه ایران و پیشرفت های اقتصادی این کشور ندارد.

*طرح های بندر شهید رجایی؛ زمینه ساز اشتغال و کیفیت خدمات راهبردی

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی نیز در جریان افتتاح پروژه‌های توسعه‌ای بندر شهید رجایی، در جمع خبرنگاران با اشاره به سرمایه‌گذاری‌های قابل توجه‌ بخش خصوصی در بنادر ایران اظهارداشت: بخشی از این پروژه ها شامل تاسیسات زیربنایی، روبنایی و پروژه هایی است که توسط سازمان بنادر و دریانوردی از محل منابع داخلی سازمان و بخش خصوصی تامین شده است.

محمد راستاد تاکید کرد: در زمینه جذب سرمایه گذاری با بخش خصوصی در بنادر تجاری کشور شاهد اعتماد از طرف شرکت های خصوصی هستیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به بهره برداری از 20 پروژه بندری و دریایی در بندرشهید رجایی خاطرنشان کرد:  این اقدامات هم از نظر اشتغال و هم از حیث ارتقای کیفیت و کمیت خدمات در بزرگترین بندرتجاری کشور، بسیار راهبردی خواهد بود.

وی اظهارامیدواری کرد: درآینده نزدیک و تا قبل از پایان دولت تدبیر و امید، دو پروژه مهم بندر شهید رجایی؛ یعنی طرح توسعه فاز سوم بندرشهید رجایی و اسکله های نفتی به بهره برداری برسد.