شناسهٔ خبر: 90539 - سرویس استان‌ها

با حضور مدیران دستگاههای متولی انجام شد؛

برگزاری جلسه مشترک طرح اقدام ملی مسکن استان البرز

اقدام ملی البرز مدیر کل راه و شهرسازی استان البرز درجلسه مشترک طرح اقدام ملی مسکن خواستار معافیت ها و تخفیف هایی برای متقاضیان این طرح شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی ( البرز)، در این جلسه ابتدا ردائی رئیس و دبیر طرح اقدام ملی مسکن استان البرز گزارش مبسوطی از وضعیت اراضی واگذار شده با کاربری مسکونی در قالب طرح اقدام ملی مسکن ارائه داد سپس  حسنی معاون شهرسازی و معماری اداره کل مذکور نیز از مراحل اداری تغییر کاربری اراضی در دست اقدام و کمیسیون های مربوطه خبر داد و گفت : در این طرح با رویکرد تامین زمین برای این طرح ملی پیگیر تشکیل جلسات و اقدامات لازم برای تغییر کاربری زمین ها هستیم تا در این خصوص هر چه سریعتر مشکل کاربری را مرتفع نمائیم .

سپس شریفی معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی البرز نیز گزارش جامعی از واگذاری های زمین به ستاد اجرایی حضرت امام (ره) و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در طرح اقدام ملی ارائه داد و گفت : طبق دستور مدیر کل راه و شهرسازی استان که همانند وزیر راه و شهرسازی دغدغه تامین مسکن برای افراد نیازمند است این تامین زمین صورت گرفته است.

همچنین در این جلسه خالقی مدیرکل راه و شهرسازی استان البرز از شهرداران حاضر در جلسه در خواست معافیت عوارض شهرداری در خصوص این طرح ملی کرد و گفت : از شما  انتظار همکاری دارم که در خصوص این اقدام جهادی کاری کنیم که آورده نقدی متقاضیان کمتر شود چون این قشر از جامعه توان پرداخت مبالغ سنگین را ندارند و ما باید با معافیت ها و تخفیفاتی که قائل میشویم به این امر سهولت بخشیم .

پس از آن نماینده ستاد اجرایی حضرت امام (ره) توضیحاتی در خصوص کیفیت ساخت واحد های مسکونی مناسب در سراسر کشور داد و گفت : باید شهرداریها ، نظام مهندسی و حتی سازندگان همه با هم دست در دست هم دهیم و در این امر خداپسندانه عضو شویم و مبلغ ریالی را تا حد امکان کاهش دهیم تا متقاضیان بتوانند در این طرح شرکت کنند و مشکلی نداشته باشند .

سپس نماینده شهر جدید هشتگرد نیز در این جلسه گزارشی از تعداد متقاضیان این طرح و آمار واریز وجه و تعداد متقاضیان استعلام شده و در دست استعلام و همچنین مساحت زمینهایی که در اختیار ستاد اجرای فرمان حضرت امام (ره) قرار داده است ارائه داد .

نماینده بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نیز گزارشی از متقاضیان طرح اقدام ملی اشتهارد و نظرآباد ارائه داد و از تعداد ثبت نام کنندگان و واریز وجه و تائید استعلام متقاضیان و افراد واجد شرایط نیز مطالبی بیان داشت .

در خاتمه خالقی از تمامی اعضای حاضر در جلسه خواست ظرف مدت ۴۸ ساعت آینده در خصوص مبلغ هزینه ها و عوارض شهرداریها به توافق رسیده و نتیجه را به اداره کل راه و شهرسازی استان البرز منعکس کنند .