شناسهٔ خبر: 90556 - سرویس استان‌ها

با حضور استاندار اصفهان انجام شد؛

آغاز عملیات اجرایی مجتمع خدماتی رفاهی و گردشگری آسپاشید در محور نجف آباد_تیران

مهندی خضری عملیات اجرایی مجتمع گردشگری آسپاشید(خورشید اصفهان) با حضور استاندار اصفهان در محور نجف آباد_تیران آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(راهداری اصفهان)، استاندار اصفهان در آئین آغاز عملیات اجرایی این پروژه اظهار کرد: کلیه مدیران استان باید از سرمایه گذاران برای توسعه زیرساخت های استان حمایت کنند.

عباس رضایی با اشاره به اهمت توسعه گردشگری در استان اصفهان گفت: خرسندیم که با وجود همه محدودیت ها در جای جای استان اصفهان شاهد فعالیت های عمرانی هستیم.

وی با اشاره به شیوع کرونا و فشارهای ناشی از قرنطینه مردم در این ایام گفت: در آستانه نوروز تلاش داریم شرایط را برای سفر ایمن و سالم مردم با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی (به جز سفر به  شهرهای نارنجی و قرمز ) مهیا کنیم.

مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان اصفهان نیز در حاشیه این مراسم اظهار کرد: مجتمع خدماتی رفاهی و مجموعه گردشگری در زمینی به مساحت ۱۳۰ هزار متر مربع و با زیربنای ۷۰ هزار مترمربع  در ۴۰ کیلومتری غرب اصفهان، حدفاصل تیران و نجف آباد در حال احداث می باشد.

مهدی خضری با اشاره به سرمایه گذاری بیش از یکهزار میلیاردتومانی در این مجتمع گفت: این مجتمع از حیث ابعاد وکاربری های پیش بینی شده در طراحی های اولیه و با توجه به موقعیت جغرافیای و قرارگرفتن در حاشیه یکی از پراترافیک ترین شبکه راههای کشور از جمله مجتمع های خدماتی رفاهی بین راهی کم نظیر کشور خواهد بود.

وی از تغییر رویکرد در ساخت مجتمع های خدماتی رفاهی کشور و ارتقا سطح خدمات خبر داد و گفت: کیفیت خدمات در مجتمع های خدماتی رفاهی که به تازگی در مدار بهره برداری قرار می گیرند، متفاوت از گذشته است.

خضری حفظ محیط زیست و به کارگیری آخرین تکنولوژی های دوستدار محیط زیست در این مجتمع را یکی از مزیت های رقابتی این مجموعه برشمرد و گفت: در فضای سبز این مجموعه ۴۰۰ درخت با عمر متوسط۱۵۰ ساله انتقال داده خواهد شد که متوسط عمر فضای سبز این مجموعه را به ۱۰۰ سال می رساند.

مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان اصفهان تصریح کرد: بر اساس برآوردها و مذاکرات انجام شده با سرمایه گذار، پیش بینی می شود این مجموعه تا یک سال و نیم آینده به بهره برداری برسد.

در پایان این مراسم ، به مناسبت روز درختکاری ، استاندار ، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای و دیگر مقامات استان نسبت به کاشت چند درخت  اقدام کردند.