شناسهٔ خبر: 90622 - سرویس جاده‌ای

ششمين دوره ارزيابی خدمات الكترونيكی دستگاه های اجرايی برگزار شد

شركت ساخت يكی از ۱۰ سازمان برتر كشور در حوزه ارايه خدمات الكترونيك

سر در ساختمان شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور شركت ساخت وتوسعه زيربناهای حمل و نقل كشور در ششمين دوره ارزيابی خدمات الكترونيكی سازمان ها در بين ۱۵۴ دستگاه اجرايی به عنوان يكی از ۱۰ سازمان برتر انتخاب و رتبه اول را در بين شركت ها و سازمان های تابعه وزارت راه و شهرسازی كسب كرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، شاپور پولادي از برگزاري ششمین دوره ارزیابی خدمات الکترونیکی دستگاه هاي اجرايي كشور خبر داد و گفت:  بر اساس ارزیابی نهایی این دوره، شرکت مادر تخصصي ساخت و توسعه زيربناهاي حمل و نقل كشور در جمع ۱۰ دستگاه برتر کشور قرار گرفت و رتبه اول را در بين شركت ها و سازمان هاي تابعه وزارت راه و شهرسازي كسب كرد.

معاون توسعه مديريت و منابع ادامه داد: در اين دوره ارزيابي، ۱۵۴ دستگاه اجرايي كشور از منظر ۳۱ شاخص و ۹ نشانگر با معيارهاي مشخص مورد سنجش قرار گرفتند.

وي چهار محور اصلي را معيار اين سنجش معرفي كرد و افزود:‌ اين سنجش بر مبناي اولويت سياسي در حوزه دولت كاربر محور ، دولت شفاف ، دولت يكپارچه و دولت مشاركتي بررسي و نتايج اعلام شد.

پولادي توضيح داد: مطابق با شاخص دولت کاربر محور قابلیت استفاده مردم از خدمات و میزان ارائه آنلاین خدمات مورد ارزیابی قرار گرفته است. در شاخص دولت یکپارچه دسترسی به زیرساخت‌های توانمندساز و ارائه خدمات الکترونیکی یکپارچه دستگاه‌های دولتی مدنظر بود در همین حال در شاخص دولت شفاف، شفافیت فرآیند ارائه خدمات و میزان شفافیت دستگاه‌های اجرایی و در شاخص دولت مشارکتی میزان الکترونیکی بودن مشارکت دستگاه‌ها و تصمیم گیری آنها مورد پایش قرار گرفته است.

به گزارش روابط عمومي شركت مادر تخصصي ساخت وتوسعه زير بناهاي حمل و نقل كشور معاون توسعه مديريت و منابع شفاف‌ سازی رویه‌ها و سیستم گردش اطلاعات را یکی از مهمترین اقدامات  شركت در اين راستا برشمرد و توضیح داد:‌ ارايه انواع سامانه هاي الكترونيكي، اتوماسيون اداري، پياده سازي بانك اطلاعاتي متمركز و جامع و برقراري ارتباط بين سامانه هاي ايجاد شده بخشي از خدمات اين شركت در راستاي حفظ حقوق شهروندي و تحقق اهداف دولت الكترونيك است.