شناسهٔ خبر: 90631 - سرویس مسکن و شهرسازی

در ابلاغی از سوی دبیر شورای‌عالی شهرسازی و معماری به استاندار آذربایجان‌غربی انجام گرفت

اعلام مصوبه تخلفات ساخت‌وساز در شهر مهاباد

نشست ۲۱۶شورای‌عالی هماهنگی ترابری کشور دبیر شورای‌عالی شهرسازی و معماری مصوبه این شورا را به استاندار و رئیس شورای برنامه ریزی و توسعه استان آذربایجان غربی ابلاغ کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، فرزانه صادق مالواجرد، معاون شهرسازی و معماری و دبیر شورای‌عای شهرسازی و معماری ایران مصوبه این شورا پیرامون تخلفات ساخت و ساز در شهر مهاباد را به شهریاری، استاندار آذربایجان غربی اعلام کرد.

درمتن این مصوبه اعلام شده به استاندار آذربایجان‌غربی آمده است:

به استحضار می‌رساند شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران در جلسه مورخ ۹۹/۱۰/۱۵ ضمن استماع گزارش دفتر نظارت بر طرح‌های توسعه و عمران درخصوص"تخلفات ساخت و ساز در شهر مهاباد" و تاکید بر نظارت مضاعف استانداری و اداره کل راه و شهرسازی استان بر عملکرد شهرداری‌ها و لزوم توقف روند تخلفات ساختمانی و پیگیری حقوقی متخلفان، مقرر نمود استانداری با همکاری سایر ادارات و سازمان‌های ذی‌ربط تدابیر پیشگیرانه‌ای را جهت جلوگیری از بروز ساخت و سازهای خلاف، چه در داخل و چه در خارج از محدوده شهرها اتخاذ نماید و در بازه‌های زمانی ۶ ماهه گزارش اقدامات صورت گرفته را به دبیرخانه شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران ارائه نماید.

همچنین مقرر شد پس از ارائه گزارش توسط استان، دفتر نظارت بر طرح‌های توسعه و عمران ضمن بازدید میدانی گزارشی درخصوص وضعیت ساخت و و ساز در شهرهای مختلف استان به شورای‌عالی ارائه نماید.