شناسهٔ خبر: 9070 - سرویس مسکن و شهرسازی

در گفتگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی عنوان شد:

هشدار مشاور وزیر راه و شهرسازی/ هرگونه پیش‌فروش ساختمان نیاز به اخذ مجوز وزارت راه و شهرسازی دارد/ برخی قراردادها حقی را برای پیش‌خریدار اثبات نمی‌کند

حسین معصوم مشاور وزیر راه و شهرسازی از مردم خواست تا به تبلیغات رسانه‌ای پیش‌فروشندگان ساختمان اکتفا نکرده و اسناد مالکیت زمین را از پیش‌فروشنده مطالبه کنند.

حسین معصوم در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در خصوص قانون پیش‌فروش ساختمان اظهار کرد: بر اساس این قانون هرگونه تأمین مالی ساخت و ساز از طریق پیش‌فروش نیاز به اخذ مجوز از وزارت راه و شهرسازی دارد و مردم باید پیش از سرمایه‌گذاری دقت کنند که سند مالکیت زمین محل ساخت پروژه به نام پیش‌فروشنده بوده و در رهن بانک نباشد. همچنین افراد باید پروانه معتبر ساختمانی را هم پیش از آغاز ساخت و ساز اخذ کرده باشند.

مشاور وزیر راه و شهرسازی با اشاره به برخی تخلفات در پیش‌فروش ساختمان که پیش‌فروشنده چندصد میلیون تومان از مردم جمع‌آوری می‌کند بدون آنکه اسناد قانونی ساخت و ساز را به متقاضیان ارائه کرده باشد، گفت: مردم به تبلیغات رسانه‌ای این گونه پروژه‌ها اکتفا نکنند و پیش از امضای هر قراردادی با یک کارشناس حقوقی مشورت کنند. بسیاری از قراردادهایی که پیش از تصویب قانون پیش‌فروش ساختمان میان پیش‌فروشنده و پیش‌خریدار امضا می‌شود به گونه‌ای است که در دعاوی حقوقی و دادگاه‌ها به هیچ عنوان شفاف نبوده و حقوق شاکی و مردمی که متضرر شده‌اند را استیفا نمی‌کند.

وی ادامه داد: از مردم می‌خواهم تا به هر فردی که با تبلیغات گسترده تلویزیونی به پیش‌فروش ساختمان اقدام کرد، اعتماد نکنند و پیش از پرداخت پول، تحقیق کافی در زمینه آن پروژه انجام دهند./