شناسهٔ خبر: 9071 - سرویس ریلی

میردامادی به پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی خبر داد:

آغاز فعالیت قطار حومه‌ای قزوین - تهران از فردا/ توقف در ۳ ایستگاه بین راهی/ توجه به ساعات کار شاغلین در حرکت قطارها/ زمان سیر ۲ ساعت

قطار حومه ای مدیر پروژه بهره‌برداری از قطارهای حومه‌ای از سیر نخستین قطار حومه‌ای قزوین-تهران خبر داد.

سیدمحسن میردامادی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه نخستین سیر قطار حومه‌ای قزوین-تهران فردا یکشنبه ۱۴ تیر از قزوین انجام می‌شود٬ گفت: روزانه یک  قطار ساعت ۵:۲۰ دقیقه صبح از قزوین به تهران و ساعت۱۶:۲۰ از تهران به قزوین حرکت می‌کند.

مدیر پروژه‌بهره‌برداری قطارهای حومه‌ای با بیان اینکه قیمت بلیت قطار حومه‌ای قزوین-تهران ۳۰۰۰ تومان است٬ افزود: این قطار ریل‌باس بوده و ظرفیت آن ۳۳۶ نفر است.

وی زمان سیر این قطار حومه‌ای را ۲ ساعت عنوان و اظهار کرد: این قطار در ایستگاه‌های هشتگرد٬ کرج٬ شهر قدس و تهران توقف خواهد داشت.

میردامادی توضیح داد: ساعت سیر این قطار حومه‌ای طوری پیش بینی شده که پیش از ساعت ۷:۲۰ در ایستگاه راه آهن تهران باشد تا کارمندان و افراد شاغل پیش از ساعت ۸ به محل کار خود برسند همچنین ساعت برگشت هم پس از ساعت ۱۶:۲۰ یعنی پایان وقت معمول اداری خواهد بود.

به گفته وی راه اندازی این قطارحومه‌ای از میزان بار ترافیک جاده‌ای تهران-قزوین می‌کاهد؛ همچنین به زودی در مسیر تهران-قم، قم-تهران و تهران -ورامین - پیشوا نیز قطارهایی اضافه خواهد شد./