شناسهٔ خبر: 90903 - سرویس مسکن و شهرسازی

وزیر راه و شهرسازی در حاشیه ستاد ملی بازآفرینی شهری پایدار اعلام کرد:

اجرایی و عملیاتی شدن بیش از ۱۳۰ پروژه طی ۲ سال در حاشیه مشهد

در جمع وزیر راه و شهرسازی از تخصیص ۱۲۰ میلیاردتومان اعتبار از سوی این وزارتخانه برای ساماندهی بافت حاشیه‌ای مشهد خبر داد و گفت: ساماندهی حاشیه مشهد در قالب ۱۳۱ پروژه دوسالانه، اجرایی و عملیاتی می‌شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی امروز ۲۵ اسفند در حاشیه نشست ستاد ملی بازآفرینی شهری پایدار ویژه ساماندهی حاشیه‌نشینی در کلانشهر مشهد، در گفت‌وگو با خبرنگاران، اعلام کرد: امروز ستاد ملی بازآفرینی شهری ایران در خصوص موضوع حاشیه‌نشینی شهر مشهد با حضور وزرای نیرو، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، ورزش و جوانان، فرهنگ و ارشاد اسلامی و دیگر اعضای ملی و استانی برگزار شد.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: مسایل و معضلات فراوانی در مشهد داشتیم که در چندماه اخیر تصویر واضح و روشنی از آنها ترسیم شد و پیشنهادهای متنوع وزارتخانه‌های دخیل در این امر مورد بررسی قرار گرفت که بخشی از آن‌ها برای ساماندهی به حاشیه‌نشینی در مشهد عملیاتی و اجرایی خواهد شد.

عضو کابینه دولت دوازدهم با اشاره به اینکه سال گذشته با ممارست استاندار خراسان رضوی و همکاری دیگر دستگاه‌ها مشکلات و معضلات مشهد بار دیگر احصا و بر رفع برخی از آن‌ها تلاش شد، توضیح داد: رویکرد جدید پیشگیرانه است و با این رویکرد تلاش خواهیم کرد تا با دیدگاه پیشگیرانه در ابتدا از گسترش حاشیه‌نشینی جلوگیری کرده و در گام‌های بعدی بر رفع مشکلات موجود گام برداریم.

اسلامی بر رفع مشکلات و معضلات مالکیت زمین و اراضی تاکید کرد و از رعایت موضوعات فرهنگی، اجتماعی در ساماندهی حاشیه‌نشینی مشهد خبر داد.

وی گفت: برنامه‌ای که برای ساماندهی حاشیه مشهد تعریف شده در قالب ۱۳۱ پروژه دوسالانه است که در گام نخست با بودجه ۱۲۰ میلیاردتومانی که وزارت راه و شهرسازی تامین کرده، عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی افزود: در ساماندهی بافت‌های حاشیه‌ای شهر مشهد حتما از جلب و جذب خیرین و مردم بهره‌مند خواهیم شد.

اسلامی بر ایجاد وضعیت مطلوب در بافت‌های حاشیه مشهد تاکید کرد و گفت: اصلاح وضعیت معابر، احداث زیربناها، اجرای شبکه فاضلاب، احداث مراکز و مجتمع‌ها برای کمک به بهبود وضعیت زندگی مردم در این برنامه عملیاتی و اجرایی پیش‌بینی شده است.

وی همچنین در خصوص سفرهای نوروزی نیز اعلام کرد: در نوروز ۹۸، ۱۹ میلیون و ۷۰۰ نفر از وسایط نقلیه عمومی برای ایام نوروز استفاده کرده و به سفر رفتند. امسال بر اساس بررسی‌ها، پیش‌بینی شده است تا ۷ میلیون و ۸۰۰ نفر به سفرهای نوروزی بروند.

اسلامی تاکید کرد: همه مسئولان و مردم موظف به رعایت پروتکل‌های بهداشتی و مصوبات ستاد ملی کرونا هستند.