شناسهٔ خبر: 90913 - سرویس استان‌ها

رئیس پلیس  راه راهور ناجا مطرح کرد

وضعیت رضایت بخش ایمنی محورهای مواصلاتی استان اصفهان/ تغییر الگوی تردد در محورهای مواصلاتی کشور

سرهنگ امیدوار2.jpg رئیس پلیس راه راهور ناجا با اشاره به بازدید از محورهای مواصلاتی استان اصفهان از وضعیت ایمنی محورهای مواصلاتی استان اعلام رضایت کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(اصفهان)، سرهنگ هادی امیدوار در نشست مشترک اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اصفهان، اظهار کرد:  اهمیت این استان  به دلیل موقعیت جغرافیای و قرار گرفتن در کریدور شمال-جنوب و شرق به غرب کشور بر کسی پوشیده نیست.

وی با بیان اینکه استان اصفهان پایتخت حمل ونقل ایران است، افزود: معتقدیم اصلاح رفتارهای ترافیکی در حوزه رفتارهای رانندگی می تواند از استان اصفهان آغاز و به همه کشور تسری داده شود.

رئیس پلیس راه راهور ناجا با اشاره به بازدید از محورهای مواصلاتی استان اصفهان خاطرنشان کرد:  استان اصفهان بیشترین آزادراه ها در کشور را به خود اختصاص داده و از این رو ایمنی محورهای آن رضایت بخش است.

امیدوار تصریح کرد: در برخی از محورهای مواصلاتی نیازمند ترمیم روکش آسفالت هستیم که امیدواریم به زودی انجام شود.

وی با تاکید بر هم افزایی دستگاه های مختلف برای ارتقا ایمنی تردد کاربران جاده ها ، گفت : باور داریم ارتباط مطلوب سازمان راهداری و پلیس راه می تواند  باعث افزایش کیفیت ارائه خدمات به مردم شود.

رئیس پلیس راه راهور ناجا از برخورد جدی پلیس راه های کشور با ۶ تخلف رایج در حوزه رانندگی خبر داد و گفت: عمده دلایل تصادفات منجر به فوت یا صدمات جسمی ناشی از سرعت غیرمجاز، سبقت غیرمجاز، انحراف به چپ، نقص فنی وسیله نقلیه ، عدم بستن کمربند ایمنی و عدم توجه به جلو است، لذا برخورد جدی با اینگونه تخلفات به تمام پلیس راه های کشور  ابلاغ شده است.

امیدوار همچنین بر اجرای طرح مدیریت سرعت در محورهای مواصلاتی استان اصفهان تاکید کرد و گفت: کرونا باعث شده است که الگوی تردد در کشور تغییر یابد.

وی ادامه داد: در حال حاضرترافیک در راه های اصلی کاهش یافته و ترددها به محورهای فرعی هدایت و سفرهای بلند به سفرهای کوتاه متعدد تبدیل شده است.

رئیس پلیس راه راهور ناجا  خاطرنشان کرد: کرونا اگرچه تعداد فقرات تصادفات را کاهش داده   امادر مقابل شدت تصادفات را افزایش داده است لذا انجام اقداماتی در راستای کاهش سرعت و برخورد با تخلفات گفته شده بسیار ضروری است.

وی همچنین در پایان از مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان اصفهان به پاس تلاش جهت ارتقای ایمنی تردد محورهای مواصلاتی استان تقدیر  و قدردانی کرد.