شناسهٔ خبر: 90918 - سرویس وزارتی

وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد:

تلاش و پیگیری برای بهره برداری از آزادراه شیراز – اصفهان در خرداد ۱۴۰۰/ در دستور کار بودن اتصال آزادراه شیراز – اصفهان به بوشهر برای تکمیل کریدور شمال - جنوب

سفر وزیر راه و شهرسازی به استان فارس وزیر راه و شهرسازی گفت: آزادراه شیراز – اصفهان و تکمیل آن یکی از اولویت های مهم و فوری است. این آزادراه به واسطه تاثیراتی که در آمد و شد مردم از شمال به جنوب کشور دارد، فوق العاده مهم بوده و در درجه نخست اولویت قرار دارد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد اسلامی در جریان سفر امروز خود ۲۵ اسفندماه به استان فارس با اشاره به اهمیت آزادراه شیراز – اصفهان اظهار داشت: این آزادراه و تکمیل آن یکی از اولویت های مهم و فوری است. این آزادراه به واسطه تاثیراتی که در آمد و شد مردم از شمال به جنوب کشور دارد، فوق العاده مهم بوده و در درجه نخست اولویت قرار دارد.

وی افزود: با توجه به توافقات انجام گرفته با سرمایه گذار و تنظیم منابع که به شکلی مناسب بوده و همچنین اهتمام و پیگیری های استاندار فارس این امیدوار وجود دارد که در خرداد ۱۴۰۰ این آزادراه را برای بهره برداری آماده کنیم.

وزیر راه و شهرسازی در ادامه تصریح کرد: در این مسیر برای بعضی موارد همچون نقاط تبادلی یا همان تقاطع های غیرهمسطح به تازگی تملک اراضی در تلاقی با جاده سپیدان در حال انجام است که به همین خاطر تکمیل آن ها زمان بیشتری خواهد برد اما راه دسترسی و ورود به شیراز از این طریق میسر می شود.

محمد اسلامی افزود: در این زمینه یک مساله دیگر که در دستور کار قرار دارد امتداد آزادراه شیراز- اصفهان به بوشهر است. به همین خاطر با مذاکرات و مقدماتی که فراهم شده به دنبال این هستیم که در همین ایام عملیات اجرایی آن آغاز شود.

وزیر راه و شهرسازی گفت: به این شکل دیگر در پازل کریدور شمال – جنوب نقطه جامانده ای نخواهیم داشت و این بخش نیز در دستور کار قارر می گیرد تا مسیر شمال به جنوب را به شکل یکپارچه انجام دهیم.