شناسهٔ خبر: 90999 - سرویس استان‌ها

مدیرکل راه و شهرسازی استان خبر داد:

اعلام آماده باش يگان حفاظت از اراضی اداره كل راه وشهرسازی استان قم در ايام تعطيلات نوروزی/ گزارش تخلفات به شماره تلفن ۱۶۵۶

صبوري مدیرکل راه و شهرسازی استان قم گفت: در ایام تعطیلات نوروزی سال ۱۴۰۰ یگان حفاظت از اراضی این اداره کل در آماده باش کامل است و از اراضی ملی استان حفاظت و صیانت خواهد کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(قم)، حسن صبوری اظهار داشت: با توجه به فرارسيدن ايام نوروز و مساعد بودن شرايط براي افراد سودجو و فرصت طلب به منظور تجاوز به اراضي ملي و دولتي و تصرف اين اراضي، یگان حفاظت از اراضی این اداره کل در آماده باش و هوشیاری کامل خواهد بود.

وی افزود: انجام اقدامات پیشگیرانه در خصوص تصرفات اراضی ملی و دولتی در ایام نوروز در اولویت قرار دارد و بر اطلاع رسانی دقیق حدود و ثغور این اراضی تاکید می شود.

صبوری در خصوص رفع تصرفات اراضی دولتی و احکام اجرایی در سال ۹۹ توضیح داد: اداره کل راه و شهرسازی استان قم طی یک سال گذشته نسبت به تعداد یک فقره اجرای احکام به مساحت ۲۵۰۰ متر مربع، پنج مورد رفع تعرض در مجموع به ارزش ۳۰ میلیارد تومان کرده است.

وی ضمن هشدار به فرصت طلبان و متجاوزان به اراضي ملي و دولتي اظهار داشت: یگان حفاظت از اراضی این اداره کل در ايام تعطيلات نوروز روزانه با چهار واحد اكيپ در كل پهنه شهرهای استان اقدام به گشت زني خواهند کرد و در صورت مشاهده تخلفات با متجاوزین برخورد قانونی می کنند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم با اشاره به این که اراضی ملی جزو دارایی های بیت المال و مردم محسوب می شود، تصریح کرد: هم استانی های قمی در صورت مشاهده هرگونه تجاوز به اراضی دولتی و ملی و ساخت و ساز های غیرقانونی در آن مراتب را با تلفن گویای ۱۶۵۶ گزارش دهند.