شناسهٔ خبر: 91004 - سرویس وزارتی

با حضور وزیر راه و شهرسازی انجام شد

برگزاری مراسم یازدهمین و دوازدهمین مرحله بهره‌برداری از ناوگان جدید ریلی/ بهره‌برداری از ۲۸۹ آیین دستگاه ناوگان ریلی تولید داخل/ اتصال راه‌آهن به متروی تهران برای نخستین بار در کشور

وزیر با حضور وزیر راه و شهرسازی مراسم یازدهمین و دوازدهمین مرحله بهره‌برداری از ناوگان جدید ریلی برگزار شد و طی آئینی، ایستگاه راه‌آهن تهران به مترو از طریق گالری زیر سطح برای نخستین بار در کشور متصل و به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، امروز ۲۷ اسفند، مراسم یازدهمین و دوازدهمین مرحله بهره‌برداری از ناوگان جدید با حضور محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی در ایستگاه راه‌آهن شهر تهران برگزار شد.

در این مراسم که محمدباقر نوبخت، معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان برنامه‌وبودجه، سعید رسولی، مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران و پیروز حناچی، شهردار تهران نیز حضور داشتند طی ارتباط زنده و از طریق ویدئو کنفرانس با شرکت واگن پارس و شرکت فولاد درخشان، از ورود ۲۸۹ دستگاه ناوگان ریلی تولید داخل در سال جدید تولید به شبکه ریلی رونمایی شد. همچنین در این مراسم، طی آئینی اتصال ایستگاه راه‌آهن تهران به ایستگاه مترو از طریق گالری زیر سطح برای نخستین بار در کشور افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

 اسلامی در این مراسم اظهار کرد: کشورمان ایران در این شرایط اقتصادی که کشور تروریست آمریکا جنگ اقتصادی راه‌اندازی کرده است، توانست به توسعه و پیشرفت چشمگیر دست پیدا کند.

وی با بیان اینکه شرکت راه‌آهن در این مدت توانست رکوردهای بسیار خوبی را در کشور کسب کند، افزود: در حوزه توسعه ناوگان توانستیم رکورد خوبی کسب کنیم به‌طوری‌که نسبت به سال قبل ۳۰ درصد افزایش داشته‌ایم.

 وزیر راه و شهرسازی عنوان کرد: به‌طور ویژه از تمامی تولیدکنندگان در بخش ناوگان تشکر می‌کنم و وزارت راه و شهرسازی هم در پیشبرد توسعه بار و مسافر توانست اقدامات بسیار مؤثری را انجام دهد.

وی تأکید کرد: در بحث تخصیص منابع مالی هم سازمان برنامه و بودجه همکاری بسیار مؤثری داشته است.

اسلامی گفت: برای خانواده‌ راه‌آهن انجام چنین اقداماتی بسیار معنادار بوده و ما قدرشناس زحمات آن‌ها هستیم.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه به تمامی وعده‌های خود در حوزه اتصال آن‌ها به مراکز استان‌ها عمل خواهیم کرد، افزود: تاکنون در ۵ استان اتصال ریلی انجام شده و ۷ پروژه باقی مانده است که در ماه‌های ابتدایی سال آینده اجرا خواهد شد.

وی گفت: پروژه‌های باقی مانده هم تا پایان سال ۱۴۰۰ افتتاح خواهند شد. در دولت یازدهم و دوازدهم ظرفیت ریلی کشور ۵۰ درصد افزایش یافته و این یک رکورد بزرگ در جمهوری اسلامی ایران قلمداد می‌شود.

اسلامی تصریح کرد: بخش راه‌آهن و مدیران این بخش توسعه را پایه‌گذاری کرده و به عنوان یک سازمان خلاق و هوشمند محسوب می‌شوند.

وی اظهار کرد: در دولت یازدهم و دوازدهم ظرفیت زیرساخت‌های ریلی حدود ۵۰ درصد افزایش یافت.

وزیر راه و شهرسازی گفت: ضرورت مشارکت در اتصال حمل‌ونقل درون‌شهری و برون‌شهری به‌دقت دنبال می‌شود، امروز اتصال ایستگاه راه‌آهن تهران به مترو از طریق گالری زیر سطح برای اولین بار در کشور انجام شد و این سیاست در سایر کلان‌شهرها دنبال می‌شود.