شناسهٔ خبر: 91010 - سرویس ریلی

مدیرعامل شرکت راه‌آهن خبر داد

منع فروش بلیت قطار به افراد مبتلا به کرونا/ استعلام کرونا از سایت وزارت بهداشت طی ۳ مرحله در راه‌آهن

برگزاری مراسم اتصال راه‌آهن به متروی تهران برای نخستین بار در کشور مدیرعامل شرکت راه‌آهن از انجام تست و استعلام کرونا طی سه مرحله از مسافران خبر داد و اظهار کرد که دفاتر معتبری یا سایت‌ها از فروش بلیت به افراد مبتلا به کرونا خودداری می‌کنند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سعید رسولی، مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران در حاشیه مراسم یازدهمین و دوازدهمین مرحله بهره‌برداری از ناوگان جدید ریلی در سال جهش تولید در جمع خبرنگاران اظهار کرد: اکنون پروتکل‌های بهداشتی در شرکت راه‌آهن به‌طور کامل و ۱۰۰ درصد انجام می‌شود.

وی افزود: شرکت راه‌آهن از همان ابتدای شیوع ویروس کرونا، به‌طور کامل و دقیق پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کرده و بر آن نظارت داشته است.

رسولی تأکید کرد: با مصوبه اخیر ستاد ملی مبارزه با کرونا، طی سه مرحله از سامانه وزارت بهداشت استعلام کرونا انجام می‌شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: نخستین بار زمان فروش بلیت استعلام می‌شود و اگر تست کرونا مثبت باشد، از فروش بلیت به مسافر خودداری خواهد شد.

 وی اظهار کرد: دفعه دوم در روز سفر استعلام می‌شود که چنانچه تست کرونا مثبت باشد، برای مسافر پیامک ارسال می‌شود تا مسافران مبتلا از مراجعه به ایستگاه راه‌آهن خودداری کنند.

اسلامی عنوان کرد: دفعه دیگر زمانی است که مسافر مبتلا به کرونا به‌رغم پیام‌هایی که برای وی ارسال شده، باز هم به ایستگاه قطار برود که در چنین زمانی روسای قطار مطابق ابلاغیه‌هایی که به آن‌ها اعلام شده، از سوار شدن مسافر به قطار جلوگیری به عمل می‌آورند.