به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، فرودگاه شیراز و مشهد در سه بخش نحوه جریان ترافیک مسافر و هواپیما، جریان خروج مسافران، کرو پروازی و بار و از منظر امکانات رفاهی مورد نیاز مسافران بیشترین امتیاز را به خود اختصاص داد.
در جریان بازدید از این فرودگاهها نقطه نظرات کارشناسان دفتر نظارت بر فرودگاهها، شرکتها و موسسات هوانوردی در رابطه با چگونگی جریان گردش مسافر و نحوه چیدمان ترمینالی از مهمترین موضوعات مورد بحث بود.
همچنین نحوه تعامل و هماهنگی اجزای اصلی زنجیره تسهیلات فرودگاهی (شرکتهای هواپیمایی و هندلینگ و...)، روند تاخیرات شرکتهای هواپیمایی، نحوه مدیریت اختلالات عملیات پروازی، تسهیم اطلاعات عملیاتی با هدف تصمیمگیری موثر بین آنها از نظر کارشناسان و دست اندرکاران فرودگاهی مورد ارزیابی جدی قرار گرفت.
علاوه بر این با هدف رفاه حداکثری مسافران پروازی، تخلفات برخی از شرکتهای هواپیمایی و موسسات هواپیمایی شناسایی و تصمیمات مناسبی اتخاذ شد.
این بازدید در راستای ارتقای تسهیلات حمل و نقل هوایی و الزام سازمان هواپیمایی کشوری ICAO)) به کشورهای عضو مبنی بر تدوین و اجرای برنامه ملی تسهیلات و همچنین اعمال نظارت عالی سازمان هواپیمایی بر نحوه تعامل بازیگران اصلی زنجیره تسهیلات حمل و نقل هوایی(فرودگاهها، شرکتهای هواپیمایی، هندلینگها و ...) با یکدیگر انجام شده است.