شناسهٔ خبر: 91030 - سرویس ریلی

مدیرکل راه آهن شمال ۲ خبر داد:

راه اندازی واگن حمل خودرو در مسیر رشت - مشهد از اول فروردین ۱۴۰۰

قطار گردشگری مدیرکل راه آهن شمال ۲ گفت: در راستای ارائه خدمات بیشتر و رفاه حال شهروندان برای متقاضیان سفر با قطار، از اول فروردین سال ۱۴۰۰ واگن حمل خودرو در مسیر رشت - مشهد و بالعکس به صورت یک روز در میان راه‌اندازی می شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، غلامحسین ولدی در خصوص اقدامات این اداره کل در ایام نوروز اظهار داشت: با افزوده شدن این واگن به سازمان قطار رشت _ مشهد  ظرفیت جابه‌جایی ۱۰ خودرو در مسیر رشت - مشهد و بالعکس در هر سیر به صورت یک روز در میان، میسر شده است

وی افزود: اضافه کردن واگن حمل خودرو به قطار برای افرادی که در مقصد نیاز به خودروی شخصی دارند از لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه‌تر و  ایمن‌تر است.

وی بیان کرد: در صورت استقبال هموطنان محترم از واگن حمل خودرو در مسیر مذکور، احتمال افزایش خدمات و قرارگیری این واگن به صورت همه روزه وجود دارد و در صورت عدم استقبال حذف واگن‌های حمل خودرو دور از انتظار نیست.

مدیرکل راه آهن شمال ۲ گفت: روزانه یک رام قطار پنج ستاره و یک رام قطار چهار ستاره در مسیر رشت به تهران و مشهد و برعکس تردد می کند.

ولدی یادآور شد: علاوه بر قطار های پنج ستاره زندگی، چهار ستاره سپهر و چهار ستاره سیمرغ، قطار پنج ستاره فدک نیز به ناوگان مسافری راه آهن شمال ۲ اضافه شد.

وی اظهار کرد: هموطنان گرامی برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص نحوه خرید بلیت قطار و واگن‌های حمل خودرو می‌توانند علاوه بر مراجعه به آژانس های خدمات مسافرتی، سایت راه آهن و سایت شرکت رجا با سامانه اطلاع‌رسانی و ارتباط با مشتری شرکت حمل و نقل ریلی رجا از طریق تلفن ۱۵۳۹ تماس حاصل کنند.

وی تاکید کرد: کلیه پروتکل های بهداشتی ستاد ملی کرونا، فاصله گذاری اجتماعی در قطار و فروش ۵۰ درصدی ظرفیت قطارها رعایت می شود.