شناسهٔ خبر: 91279 - سرویس استان‌ها

تا روز هفتم فروردین انجام شد؛

جابه‌جایی بیش از ۲۹ هزار مسافر از طریق ناوگان حمل‌ونقل جاده‌ای استان زنجان

کرمانشاه - جابجایی مسافر مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان زنجان گفت: از آغاز فعالیت ستاد نوروزی از ۲۵ اسفندماه سال گذشته تا هفتم فروردین‌ماه امسال تعداد ۵۴۷۱ مورد سفر توسط ناوگان حمل‌ونقل جاده‌ای مسافر استان زنجان انجام و تعداد ۲۹ هزار و ۱۰۱ مسافر جابه‌جاشده است که در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۱۴۸ درصد سفر و ۱۷۵ درصد مسافر افزایش داشته است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی (راهداری زنجان )، عبدالحسین علی‌اکبری سفرهای انجام‌شده در روز هفتم فروردین‌ماه را ۵۲۴ مورد عنوان کرد و گفت: از طریق این سفرها ۲۹۸۰ مسافر در استان جابه‌جاشده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۱۵۹ درصد سفر و ۲۰۳ درصد مسافر افزایش داشته است.

وی یادآور شد: به‌منظور رعایت شیوه‌های بهداشتی ستاد مقابله با کرونا و جلوگیری از شیوع این ویروس، ناوگان حمل‌ونقل عمومی به‌طور مرتب ضدعفونی می‌شود و اتوبوس‌ها مجاز هستند تا ۵۰ درصد ظرفیت صندلی‌ها مسافر را بپذیرند.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان زنجان تعداد تخلف احصا شده از سامانه سپهتن از ابتدای ستاد نورزی سال ۱۴۰۰ تا هفتم فروردین‌ماه امسال را ۲۷۰ مورد عنوان کرد و افزود:۳۵ مورد از موارد تخلف به کمیسیون ماده ۱۱ (کمیسیون رسیدگی به تخلفات رانندگان) معرفی و مابقی تذکر دریافت کرده‌اند. عمده تخلف احصا شده در این مدت مربوط به به‌کارگیری راننده خارج از صورت‌وضعیت هست.

علی‌اکبری در خصوص آمار ترددها درمحورهای مواصلاتی استان زنجان اظهار داشت: از ابتدای ستاد نوروزی تا هفتم فروردین‌ماه سال جاری تردد تجمعی ورودی‌های استان ۶۳۸ هزار ۷۶۲ هزار وسیله نقلیه است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۲۹ درصد افزایش داشته است و بیشترین ترددهای روزانه نیز مربوط به آزادراه زنجان- قزوین است.