شناسهٔ خبر: 91449 - سرویس هواشناسی

سازمان هواشناسی هشدار هشدار دریایی صادر کرد

افزایش ارتفاع موج تا ۲ متر در ساحل و فراساحل دریای جنوب/پیش‌بینی خسارت به نواحی ساحلی و دور از ساحل سیستان‌وبلوچستان، هرمزگان، بوشهر طی روزهای ۱۶ و ۱۷ فروردین

طوفان دریایی سازمان هواشناسی در اطلاعیه‌ای نسبت به افزایش ارتفاع موج تا ۲ متر در ساحل و فراساحل دریای جنوبی کشور و سه استان سیستان‌وبلوچستان، هرمزگان و بوشهر، برای روزهای ۱۶ و ۱۷ فروردین هشدار داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سازمان هواشناسی در اطلاعیه‌ای نسبت به افزایش ارتفاع موج تا ۱/۵ متر در ساحل و ۲ متر در فراساحل تنگه هرمز، دریای عمان و خلیج فارس هشدار داد.

بنا بر اعلام سازمان هواشناسی، زمان شروع افزایش ارتفاع موج روزهای دوشنبه و سه‌شنبه ۱۶ و ۱۷ فروردین اعلام شده است که این فعالیت سبب افزایش ارتفاع موج بین یک تا ۱/۵ متر در دریای‌عمان، خلیج‌فارس و تنگه‌هرمز و ۲ متر در فراساحل می‌شود.

افزایش ارتفاع موج برای روز دوشنبه ۱۶ فروردین در تنگه‌هرمز، دریای‌عمان، نواحی مرکزی خلیج‌فارس، نواحی ساحلی و دور از ساحل بوشهر، هرمزگان، سیستان‌و‌بلوچستان، برای روز سه‌شنبه ۱۷ فروردین در دریای عمان، تنگه هرمز، نواحی شرقی و مرکزی خلیج‌فارس، نواحی ساحلی و دور از ساحل سیستان‌وبلوچستان، هرمزگان، بوشهر پیش‌بینی شده است.

سازمان هواشناسی تصریح کرد: افزایش ارتفاع موج در روزهای ۱۶ و ۱۷ فروردین احتمال غرق شدن شناگران و قایق های کوچک، آسیب دیدن شناورهای سبک، پاره شدن تورهای صیادی، اختلال در فعالیت‌های دریایی در ساحل و فراساحل را در پی دارد. بنابراین به شهروندان توصیه می‌شود تا از شنا، غواصی و تفریحات آبی خودداری کرده و به منظور تردد شناورهای تفریحی، سبک و نیمه‌سنگین و فعالیت‌های شیلاتی رعایت احتیاط را داشته باشند.