شناسهٔ خبر: 91466 - سرویس استان‌ها

توسط یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن خراسان رضوی صورت گرفت؛

بیش از ۸۵۰۰  مترمربع از اراضی ملی خراسان رضوي در ایام نوروز رفع تصرف شد

رفع تصرف مشهد-نوروز400.jpg فرمانده یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن خراسان رضوی از رفع تصرف ۸۵۲۰ مترمربع اراضي ملي خراسان رضوي در تعطیلات نوروز امسال خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازي (خراسان رضوی)، سرهنگ بهرام خسروي با اظهار داشت: این رفع تصرف شامل ۵ قطعه زمین به مساحت ۸۵۲۰ متر مربع در مناطق مختلف استان بوده که توسط اشخاصی حقیقی اقدام به فنس کشی، احداث بنا و کاشت نهال  نموده بودند که توسط یگان حفاظت از اراضی استان شناسايي و نسبت به رفع تصرف آن اقدام شد .

وی با بيان اينكه این رفع تصرف ها با حضور به موقع و هوشیاری کامل عوامل یگان حفاظت از اراضی سازمان ملی زمین و مسکن در استان خراسان رضوي و گزارش واحد گشت یگان و صدور حکم قضایی صورت گرفته ، ارزش ریالی این اراضی را مورد اشاره قرارداد و اضافه کرد : ارزش تقریبی این زمین ها یش از ۳۴ میلیارد و ۲۰۰ ميليون تومان برآورد شده است.

 خسروی تصریح کرد: همچنين در عملياتي ديگر متصرفان اقدام به ساخت بنا در اراضي ملي واقع در بلوار نماز ، روبروی کلاته سرهنگ به متراژ حدود ۲۰ متر و ارزش تقریبی ۲۰۰ ميليون تومان كرده بودند كه با اقدام به موقع گشت های اکیپ هاي نوروزي شورای حفظ حقوق بیت المال رفع تصرف شد.

فرمانده یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن استان خراسان رضوی در ادامه با اشاره به نقش مردم در پیشگیری از تصرف و حفاظت از اراضی ملی و دولتی گفت: شهروندان می توانند موارد تصرف، تعرض و دخالت در اراضی دولتی و ملی را از طريق تماس با شماره تلفن گویای ۱۶۵۶ به صورت شبانه روزي و یا تلفن ثابت ۰۵۱۳۷۶۵۰۱۷۰۹ به یگان حفاظت اين اداره كل گزارش دهند.