شناسهٔ خبر: 91480 - سرویس استان‌ها

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان:

حفظ و نگهداری وضعیت راه‌های استان هرمزگان اولویت اصلی در سال ۱۴۰۰ است

يوسف عابديني مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: حفظ و نگهداری راه‌های ارتباطی و شریانی یکی از مهم‌ترین اولویت‌های حوزه راهداری این اداره کل در سال ۱۴۰۰ به‌شمار می‌رود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (هرمزگان)، یوسف عابدینی، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان هرمزگان با اشاره به اهمیت راه‌ها به عنوان سرمایه‌های عمده ملی اظهار داشت: با توجه به محدودیت‌های منابع مالی باید با صرف هزینه کمتر سعی در حفظ و نگهداری وضعیت راه‌های موجود و بهسازی اقدام کرد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان هرمزگان گفت: از آنجا که بازسازی روکش آسفالت در کاهش تصادفات و پیشگیری از تصادفات خصوصاً در نقاط پرحادثه تاثیر گذار است، این موضوع به‌طور مستمر مورد توجه قرار داشته، به طوری که در ۱۰ ماه ابتدایی سال گذشته عملیات اجرایی روکش آسفالت بیش از ۲۵۰ کیلومتر از راه‌های سطح استان انجام شده است.

عابدینی گفت: در راستای افزایش رضایتمندی کاربران جاده‌ای و همچنین ایمنی محورهای مواصلاتی اقدامات موثری انجام گرفته که پس از مطالعات فنی پروژه‌ها، با برگزاری سریع مناقصات و پس از طی تشریفات قانونی عملیات اجرایی آن‌ها در دستور کار قرار گرفته است.

وی افزود: لکه‌گیری و روکش آسفالت ورودی شهرستان حاجی‌آباد، لکه‌گیری محور رفت و برگشت شهید رجایی - کشتی سازی، ماسه آسفالت محور سیاهو – احمدی به طول ۲۳ کیلومتر و اجرای ۲۰ کیلومتر چیپ سیل از مهمترین اقدامات انجام گرفته است.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای هرمزگان با اعلام اینکه باند قدیم محور بندر خمیر – بندرعباس به طول هشت کیلومتر و همچنین دو دستگاه پل به طول ۳۰۰ متر در این مسیر احداث و مورد بهره‌برداری قرار گرفته است، خاطر نشان کرد: پیگیری‌های لازم درخصوص عملیات لکه‌گیری و روکش ماسه آسفالت محور میناب – بشاگرد به طول ۱۷ کیلومتر انجام شده و مناقصه اجرای ۲۳۰ کیلومتر فوگ سیل نیز برگزار شده است.

یوسف عابدینی در پایان تصریح کرد: حفظ و نگهداری راه‌های ارتباطی و شریانی یکی از مهم‌ترین اولویت‌های حوزه راهداری به‌شمار می‌رود و خوشبختانه اقدامات موثری در زمینه نگهداری از راه‌های ارتباطی استان انجام شده که به شکل جدی همچنان ادامه دارد.