شناسهٔ خبر: 91521 - سرویس مسکن و شهرسازی

مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن:

تمديد قراردادهای اجاره مطابق مصوبه پارسال ستاد كرونا تا تیرماه ۱۴۰۰ معتبر است/پیشنهادهای وزارت راه برای تمدید مدت اجاره‌بها و نرخ آن به ستاد کرونا ارایه می‌شود

پروانه اصلانی مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن با اشاره به این که تمديد قراردادهای اجاره مطابق مصوبه پارسال ستاد كرونا تا تیرماه ۱۴۰۰ معتبر است اظهار کرد: وزارت راه و شهرسازی درصدد است تا مصوبه جدیدی را با توجه به شرایط روز، تدوین و به تصویب برساند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، پروانه اصلانی مدیر کل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی، جزئیات تمدید قرارداد مستاجران را در ۱۴۰۰ اعلام کرد.

مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی گفت: بر اساس مصوبه ستاد کرونا در سال ۹۹ قرار شد تا قراردادهای اجاره از تیرماه سال گذشته به مدت یکسال به طور خودکار و با نرخ‌هایی که در هر شهر اعلام می‌شود، تمدید شود. بنابراین قراردادهایی که زمان تمديد آنها تا تیرماه ۱۴۰۰ مي‌باشد به صورت خودكار و مطابق مصوبه سال گذشته قابل تمديد است.

اصلانی ادامه داد: بعد از تیرماه ۱۴۰۰ نيز بر اساس تصمیمی که ستاد ملی کرونا خواهد گرفت، مجدداً در این باره اتخاذ تصمیم خواهد شد.

وی تصریح کرد: وزارت راه و شهرسازی درصدد است تا مصوبه جدیدی را با توجه به شرایط روز، تدوین و به تصویب برساند. این مصوبه جدید متناسب با شرایط روز و با توجه به تغییرات قیمتی و کاهش رشد قیمت‌هاي مسكن، خواهد بود.

اصلانی تصمیم‌گیری در خصوص پیشنهاد جدید وزارت راه و شهرسازی را برای موضوع اجاره‌بها که در حال تدوین است برعهده ستاد ملی کرونا دانست.

مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی، یادآور شد: ستاد ملی کرونا، سال ۹۹ مصوب کرد تا حداکثر افزایش میزان اجاره بها و رهن در تهران تا ۲۵ درصد، در سایر کلانشهرها تا ۲۰ درصد و در سایر شهرها تا ۱۵ درصد قابل قبول و اجرایی است.