شناسهٔ خبر: 9154 - سرویس جاده‌ای

نورزاد مطرح کرد:

تسهیل ارتباط استان‌های مرکزی به غرب و شمال‌غرب با تکمیل محور همدان- سنندج

علی نورزاد معاون وزیر راه و شهرسازی در بازدید از محور همدان- سنندج گفت: به منظور تکمیل ۱۵ کیلومتر باقیمانده این مسیر ۲۰ میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است که در صورت تامین ۱۰ کیلومتر از آن تا پایان تابستان تکمیل و مورد بهره‌برداری قرار می گیرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی به نقل از روابط عمومی شرکت ساخت وتوسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، علی نورزاد در سفر به استان کردستان از محور همدان- سنندج بازدید کرد و در جریان روند پیشرفت پروژه قرار گرفت.

نورزاد در حاشیه این بازدید گفت: این مسیر به طول ۱۸۰ کیلومتر تنها راه ارتباطی استان کردستان به مرکز و جنوب شرقی کشور است که تا کنون ۱۴۰ کیلومتر از مسیر در سنوات قبل زیر عبور ترافیک قرار گرفته است.

وی افزود: محور گنجی- قروه و کنارگذر قروه به طول ۳۰ کیلومتر با پیشرفت فیزیکی ۴۲ درصد در دست اجرا است که تاکنون ۱۵ کیلومتر آن تا مرحله آسفالت بیندر انجام شده است و زیر عبور ترافیک قرار دارد.

معاون وزیر راه شهرسازی همچنین در بازدید از حدفاصل قروه- داشبلاغ عنوان کرد: این محور به طول ۳۰ کیلومتر با ۹۱ درصد پیشرفت فیزیکی نیز زیر عبور بار ترافیک است.

مدیرعامل شرکت ساخت وتوسعه زیربناهای حمل و نقل کشور تاکید کرد: در مجموع ۴۰ کیلومتر از محور همدان- سنندج باقیمانده است که به غیر از ۲۵ کیلومتر گردنه صلوات آباد که در دست مطالعه است، ۱۵ کیلومتر دیگر باقی مانده و برای تکمیل آن ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است و در صورت تامین اعتبار، مقرر گردیده که ۱۰ کیلومتر از آن تا پایان شهریور ماه سال جاری مورد بهره برداری قرار گیرد.

نورزاد با بیان اینکه این محور در کریدور مرکز به شمال غرب قرار دارد یاد اورشد: این مسیر موجب اتصال و دسترسی سریع و ایمن استان‌های مرکزی به غرب و شمال‌غرب خواهد شد که در تسهیل و تسریع جابه‌جایی مسافران نقش بسزایی ایفا خواهد کرد و موجب توسعه صنعت گردشگری و تسهیل رفت‌‌و‌آمد به غرب و شمال‌غرب می‌شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی در ادامه افزود: این مسیر موجب ارتباط شهر‌های سنندج، دهگلان، قروه  و در نهایت شهر همدان خواهد شد که دستاوردهای قابل توجهی در زمینه‌های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی ورونق کسب و کار برای شهرهای واقع در مسیر و استان‌های همجوار به همراه خواهد داشت.

وی در انتها یادآور شد: تسهیل در ترافیک عبوری، دسترسی سریع به مراکز مهم و تجاری منطقه، صرفه‌جویی در مصرف سوخت، ساماندهی یکی از مهم‌ترین محورهای ارتباطی کشور، کاهش تصادفات و ارتقا ایمنی از مهمترین مزایای اجرای این پروژه است./